Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamiseaduse eelnõu saab veel parandusi
Riigikogu kultuurikomisjon soovib täielikult keelustada alkoholireklaami televisioonis ja raadios. Pensionäride ja perede liit tahab täielikult keelustada ainult kange alkoholi reklaami televisioonis ja raadios, lahja alkoholi reklaami oleks lubatud eetrisse anda õhtul pärast kella üheksat.
Mõõdukate fraktsiooni liige Mihkel Pärnoja ütles, et nende fraktsioon on teinud ettepaneku lubada tubakatoodete reklaami, kuid ainult rangete piirangutega. Tema sõnul võiks olla keelatud tubakatoodete välireklaam, ajakirjade-ajalehtede siseküljel oleks reklaam lubatud koos tervisekaitse hoiatusega.
Mõõdukad soovivad reklaamiseaduses täpsustada ka reklaami mõiste sisu. Sama erakond on taotlenud ka halduskaristuste määra tõstmist. Korduva rikkumise eest võiks nende ettepanekul määrata trahvi kuni 100 000 krooni, muidu kuni 60 000 krooni.
Keskfraktsioon soovib lühendada rikkumiste järelevalve teostamist 15 päevalt seitsmele.
Riigikogu majanduskomisjon võib ka ise oma ettepanekuid esitada. Majanduskomisjoni esimees Tiit Made ütles, et viimased ettepanekud on redaktsioonilist laadi, mitte konstruktiivsed. Ta keeldus muudatusettepanekute sisu avamast, pidades neid liiga emotsionaalseks.
Reklaamiseaduse väljatöötamisel osalenud agentuuri Idea klienditeeninduse juht Paavo Pettai nimetas riigikogu liikmete Toomas Savi ja Tiit Made tubakareklaami keelustamise ettepanekut küüniliseks eksperimendiks. Kui seaduseandja eksperimenteerib seaduseloomega, kahjustab see kogu seadusandlust, väitis ta.
Riigikogu hääletas ettepaneku tubakareklaam keelustada seaduseelnõusse teisel lugemisel.
«Tubakareklaami täielik keelustamine on riigile kahjulik,» sõnas Pettai. «Samal ajal suruvad tubakareklaami piirangud selle reklaamivaldkonna äärmiselt kitsasse raamistikku.»
Tiit Made oli seevastu veendunud, et tõenäosusega üheksa ühele võetakse reklaamiseadus kolmandal lugemisel juuni keskel vastu.