Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lufthansa programm kriitika all
«Väiksemad lennufirmad võivad suurte firmade boonusprogrammide tõttu sattuda ebasoodsasse olukorda. Peale selle tõstavad programmid pileti hinda,» ütles Elke Zeise Saksamaa konkurentsiametist.
Lennufirma Eurowings väitel kasutab Lufthansa ära oma domineerivat positsiooni Saksamaa lennundusturul (85 protsenti Eurowingsi 5 protsendi kõrval) hoides hindu kõrgel. Kui Eurowingsi pilet Berliinist Frankfurti maksab 478 Saksa marka, on Lufthansa pilet 780 marka.
Varem on konkurentsiamet Lufthansat kritiseerinud monopoolse seisundi eest just selsamal liinil, enne kui Eurowings aprillist paralleelseid lende alustas.
Nüüd loodab Eurowings, et boonusprogramm Miles and More Saksamaa siseliinidel keelustataks.
«Täielik keeld ei ole mõeldav,» ütles Zeise, «kuid selle asemel võib nõuda, et väiksemate lennufirmadega sõidetud lennukilomeetrid võetakse suurfirmade boonusprogrammis arvesse. Seda aga ainult neil marsruutidel, kus firmad konkureerivad.»
Lufthansa esindaja Dan Lewis on konkurendi kaebusest üllatunud.
«Ühelt poolt osaleb firma ka ise boonusprogrammis (Air France'i ja KLMiga rahvusvahelistel liinidel) ning teisalt on taolised programmid tegevusalal väga levinud ning klinetide jaoks olulised. Ei saa Saksamaad muust maailmast ära lõigata,» ütles Lewis.
1993. a käivitatud boonusprogrammil Miles and More on tänaseks 2,3 miljonit klienti. DI