• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 03.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lufthansa programm kriitika all

«Väiksemad lennufirmad võivad suurte firmade boonusprogrammide tõttu sattuda ebasoodsasse olukorda. Peale selle tõstavad programmid pileti hinda,» ütles Elke Zeise Saksamaa konkurentsiametist.
Lennufirma Eurowings väitel kasutab Lufthansa ära oma domineerivat positsiooni Saksamaa lennundusturul (85 protsenti Eurowingsi 5 protsendi kõrval) hoides hindu kõrgel. Kui Eurowingsi pilet Berliinist Frankfurti maksab 478 Saksa marka, on Lufthansa pilet 780 marka.
Varem on konkurentsiamet Lufthansat kritiseerinud monopoolse seisundi eest just selsamal liinil, enne kui Eurowings aprillist paralleelseid lende alustas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nüüd loodab Eurowings, et boonusprogramm Miles and More Saksamaa siseliinidel keelustataks.
«Täielik keeld ei ole mõeldav,» ütles Zeise, «kuid selle asemel võib nõuda, et väiksemate lennufirmadega sõidetud lennukilomeetrid võetakse suurfirmade boonusprogrammis arvesse. Seda aga ainult neil marsruutidel, kus firmad konkureerivad.»
Lufthansa esindaja Dan Lewis on konkurendi kaebusest üllatunud.
«Ühelt poolt osaleb firma ka ise boonusprogrammis (Air France'i ja KLMiga rahvusvahelistel liinidel) ning teisalt on taolised programmid tegevusalal väga levinud ning klinetide jaoks olulised. Ei saa Saksamaad muust maailmast ära lõigata,» ütles Lewis.
1993. a käivitatud boonusprogrammil Miles and More on tänaseks 2,3 miljonit klienti. DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele