16. juuni 1997
Jaga lugu:

Suvised üllatused maanteel

Kevade saabudes muutus esmaspäeva-hommikune Tartust Tallinna sõit piinavaks. Lumeoludest sõltumatuks saanud tee igavus muutis raskeks unega võitlemise. Suve saabudes on aga põnevust jälle laialt. Maanteel on rohkelt üllatusega kontrollpunkte.

Tõenäoliselt hilinevad Tartust Tallinnasse ja vastupidi sõitvad reisibussid ja veoautod sihtpunktidesse kauem kui talvel. Üle 180-kilomeetrisel teelõigul jääb ette silla remonte, teekatte ehitusi ja hulk teekatte pindamisi. Kõigi nende läbimine toimub kiirusega 30 kilomeetrit tunnis. Mõnel pool tuleb seista ja oodata oma järjekorda, kuna teepoolt peab jagama vastutulevate autodega. Mõnes kohas aga suunatakse sind uutele tundmatutele teedele. Harjumuspärane teekond on muudetud mitmekesiseks. Ainult et ühekorraga liiga palju.

Maanteeameti maanteehoiu talituse juhataja Rain Hallimäe soovib, et teetöid oleks võimalik rohkem läbi viia. Samas kinnitab ta, et pindamistööde koordineerimine omavahel ja teiste teetöödega pole võimalik. «Vabariigi ühes kohas sajab, teises otsas paistab päike,» toob Hallimäe koordineerimatuse põhjusena ilmastiku ettenägematuse, mis ei luba teetöid alati teha. Seevastu võib ilusa ilmaga ööpäevas kuni 6000 autot vastu võtva Tartu maantee teeremondi (liiklustakistuse) koormus muutuda liiga suureks.

Tallinna--Tartu maanteed valitseb neli teedevalitsust. Eesti kliimas ei ole siiski harvad juhused, kus Harju-, Järva-, Jõgeva- ja Tartumaal korraga päike paistab. See lubab teedeehitajatel nende haldusalas olevale maanteelõigule näiteks kahes kohas killustikku puistata. Nädalaks ajaks on kaheksal teelõigul kiirus alandatud 30 kilomeetrini tunnis. Lisada võib veel ühe sillaremondi ja vähemalt ühe teekatteehituse. Kokku on liiklus häiritud 10 kohas. Seega keskmiselt iga 18 kilomeetri järel.

Liiklusummikute vältimiseks ja maantee normaalse läbitavuse säilimiseks on ehk võimalik siiski nädalse täpsusega töid koordineerida. Nädalaseid vihmaperioode esineb Eestis harva.

Jaga lugu:
Hetkel kuum