Reklaamiagentuuride hea tava on tasuda reklaami levitamise eest meedias kunagi hiljem. Tavaliselt ootavad võlausaldajad kuu kuni pool aastat ja jätkavad pinna müüki raha saamata. Koostööst ei loobuta päriselt peaaegu kunagi. Reklaam on meedia leib.
Eesti Päevalehe paarikümne miljoni krooni suurune reklaamikäive esimesel poolaastal ületab nende suurima võlglase tänavuaastase käibeprognoosi neljakordselt.
Samasugune suurusevahe kehtib ka teiste trükiväljaannete reklaamikäivete ja võlglastest reklaamiagentuuride kogukäivete kohta. Loomulikult on ka kogukamaid patustajaid, aga nendest reklaamikanalite juhid ei räägi.
Ilmselt ongi see suuruste vahe peamine põhjus, miks reklaamikäivete järgi oma tähtsust mõõtvad meediakanalid on võlausaldajatena nii heatahtlikud. Ajalehtede tegevjuhid ei taha võlglastest avalikkusele rääkida. Ahnete pinna kokkuostjate ponnistusi arvete tasumisel jälgivad nad mõistliku arusaamisega.
Olen peale juhtunud ka kiirele rabistamisele, kus maksujõuetu, aga agar meediavahendaja takistab väljaande õigeaegset trükki minekut, kuna ei ole suutnud pinda edasi müüa, tähendab oma kapsamaad täita.
Arvan, et nagu hellikud lapsed ei püüagi alati võlgu olevad meediavahendajad ülearu kiirustada oma võlgade tasumisega. Tavaliselt vabandavad nad, et pole suutnud väljateenitud raha kätte saada ja tüütud reklaamiagendid on sunnitud taanduma.
Ammu unustatud kinnine ring, kus kõik on kõigile võlgu, laheneks vast ainult siis, kui kõik reklaamikanalid astuksid esimese sammu, st annaksid avalikkusele teada, kes meelsasti rahakotiraudasid ei ava. Nii arvab reporter.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele