• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 30.07.97, 01:00

Agentuurid elavad võlgu

Reklaamiagentuuride hea tava on tasuda reklaami levitamise eest meedias kunagi hiljem. Tavaliselt ootavad võlausaldajad kuu kuni pool aastat ja jätkavad pinna müüki raha saamata. Koostööst ei loobuta päriselt peaaegu kunagi. Reklaam on meedia leib.
Eesti Päevalehe paarikümne miljoni krooni suurune reklaamikäive esimesel poolaastal ületab nende suurima võlglase tänavuaastase käibeprognoosi neljakordselt.
Samasugune suurusevahe kehtib ka teiste trükiväljaannete reklaamikäivete ja võlglastest reklaamiagentuuride kogukäivete kohta. Loomulikult on ka kogukamaid patustajaid, aga nendest reklaamikanalite juhid ei räägi.
Ilmselt ongi see suuruste vahe peamine põhjus, miks reklaamikäivete järgi oma tähtsust mõõtvad meediakanalid on võlausaldajatena nii heatahtlikud. Ajalehtede tegevjuhid ei taha võlglastest avalikkusele rääkida. Ahnete pinna kokkuostjate ponnistusi arvete tasumisel jälgivad nad mõistliku arusaamisega.
Olen peale juhtunud ka kiirele rabistamisele, kus maksujõuetu, aga agar meediavahendaja takistab väljaande õigeaegset trükki minekut, kuna ei ole suutnud pinda edasi müüa, tähendab oma kapsamaad täita.
Arvan, et nagu hellikud lapsed ei püüagi alati võlgu olevad meediavahendajad ülearu kiirustada oma võlgade tasumisega. Tavaliselt vabandavad nad, et pole suutnud väljateenitud raha kätte saada ja tüütud reklaamiagendid on sunnitud taanduma.
Ammu unustatud kinnine ring, kus kõik on kõigile võlgu, laheneks vast ainult siis, kui kõik reklaamikanalid astuksid esimese sammu, st annaksid avalikkusele teada, kes meelsasti rahakotiraudasid ei ava. Nii arvab reporter.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele