Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kits kärneriks
Reedel otsustas Tallinna linnavalitsus, et seni Tallinnas parkimist korraldanud munitsipaalettevõttest Valika saab liikluskorralduskeskus ning tasulist parkimist hakkab korraldama aktsiaselts Signaal.
Ega selle linnavalitsuse otsusega tegelikult parkimiskorralduses midagi ei muutu, sest Valika töötajad hakkavad kettide üles- tõstmise asemel nüüd hoopis kettide ülestõstmist kontrollima. Ehk teisiti öeldes saab kits kärneriks.
Ma ei saa aru, milleks on vaja teha sellist ümberkorraldust. Miks peab Tallinna parkimiskorraldust hakkama kontrollima firma, mis seni pole suutnud parkimises mingit korda luua? Ainus, millega on Valika silma paistnud, on autoomanikelt väljapressitud raha tuulde- loopimine.
Eelmisel aastal laekus Tallinnas parkimisest 31,4 miljonit krooni. Linnakassasse jõudis sellest summast ainult tühine 8 miljonit krooni. Ülejäänud raha kulutas munitsipaalettevõte oma suva järgi. Autoomanikel on võib-olla huvitav teada, et nende poolt makstava raha eest on Valika juhid korraldanud näiteks oma töötajatele t?arterreisi Stockholmi.
Selle asemel et Valika tööülesandeid muuta, tuleb see monstrum likvideerida. Parkimise korraldamine tuleb konkursi korras anda erafirmadele. Olen veendunud, et sellisel juhul teeniks linn tasulisest parkimisest palju suurema summa kui see kaheksa miljonit krooni.
Kuna aga praegu kureerib tasulist parkimist Tallinnas abilinnapea Kalev Kallo, siis ei toimu parkimiskorralduses tõsiseid muutusi enne, kui pole muutunud linnavalitsuse koosseis. Teatavasti on Kallo ka osalenud parkimisraha raiskamises. Mäletatavasti kasutas Valika parkimisraha kunagise transpordiameti juhataja Kallo silmade ja kõrvade sulgemiseks ning ostis talle sõiduauto Volvo. Sellepärast on talt ka parkimiskorralduse muutmist raske oodata.