21. september 1997
Jaga lugu:

Rootsi turg tekitab pingeid

Praegu Tallinna--Helsingi liinil reisijatevedu korraldava ASi Hansatee huvi Eesti ja Rootsi vahelise laevaliikluse vastu on tekitanud pingeid Hansatee ning praegu Tallinna--Stockholmi liinil monopoolselt reisijateveoga tegeleva E-Liini ASi vahel.

ASile Eesti Merelaevandus kuulub 50% E-Liini aktsiatest. Kontsessioonilepingu järgi on E-Liinile antud Tallinna--Stockholmi liinil monopoolne seisund kuni 1. juunini 1999.

Hansatee tütarfirma Hansa Liin kavatseb oktoobri alguses alustada kaubavedu liinil Paldiski--Kapellskär. Projektijuht C. Akerhjelmi sõnul hakkab kaubalaev Baltic Times sel liinil sõitma kuus korda nädalas, laev kuulub Kanada firmale Marine Atlantic. Enne Marine Evangeline nime all sõitnud laev mahutab 40 veoautot ja 50 reisijat ning on 110 m pikk.

Rootsi leht Norrtälje aga märgib, et samal liinil soovib liiklust alustada ka E-Liin ühelt Gotlandi firmalt renditud laevaga Nord Neptunus.

Hansatee juhatuse esimehe Enn Pandi sõnul on arusaamatu, et samal ajal kui E-Liin ja Hansatee võiks koostööd teha, püütakse luua paralleelseid laevaliine.

E-Liini juhatuse esimehe Johannes Johansoni sõnul arutati Hansatee küsimust ka ettevõtte viimasel nõukogu istungil. Hansatee ja E-Liini puhul ei saa rääkida ühinemisest, küll aga sellest, kas ja millisel kujul võiks tulevikus koostööd teha, märkis Johanson. Teine variant on, et hakkame konkurentideks, lisas ta.

Pandi sõnul oli augustis toimunud Hansatee kinnine aktsiaemissioon mõeldud eelkõige Eesti Merelaevandusele, kes aga aktsiaid ei soovinud osta. Eesti Merelaevanduse juhatuse esimehe Felix Tschudi sõnul polnud nad siis kindlad, kas see on tulus investeering. Pandi sõnul on ta otsinud Merelaevandusega koostöövõimalusi, saamata sealt vastust.

Enne, kui mingeid koostööläbirääkimisi alustada, peab olema kokku lepitud, et pooled soovivad koostööd teha, nentis Tschudi. ÄP

Jaga lugu:
Hetkel kuum