Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksamaa
Liikluspiirangud üle 7,5tonnise kogumassiga veoautodele kehtivad kõigil teedel pühapäeval ja riiklikel pühadel kella 0.00--22.00.
Veokite lubatud suurimad mõõtmed
Kõrgus 4 m; laius 2,5 m (külmikautodel 2,6 m); pikkus: poolhaagisega autorongil 16,5 m, täishaagisega autorongil 18,35 m, täismass 40 tonni (konteinerite veol 44 tonni).
Täpsusta hinda ja pakutavat teenust
Tonnise kaubakoguse puhul on üle 1000kroonine hinnakõikumine piisavalt suur. Klient peaks täpsustama, millise teenuse osutamine on pakutava hinna sees (kas see sisaldab ka tollidokumentide vormistamist, millised on täpsed tarneklauslid, milline on vedude regulaarsus, maksetingimused jne).
Mis tõstab Saksamaa vedude hinda
Detsembrist lõpetab Poola tasuliste teelubade müügi. Eesti autodel ei ole siis enam võimalik läbi Poola sõita (välja arvatud neil, kes saavad mõne neist vähestest Eestile eraldatud teelubadest). Saksamaale pääsemiseks hakatakse kasutama laeva. Transpordi hind tõuseb täiskoorma kohta ca 500 Saksa marka.
Kommentaar
Elektroonika, tubakas, alkohol. Nende kaupade puhul nõutakse Lätis, Leedus ja Poolas veose konvoeerimist, mis tõstab pakkumiste hindu. Vastava klausli on osanud juurde lisada vaid Võru Trans. Konvoi alla kuuluvaid kaupu on kliendil soovitav lasta tuua laevaga Kielist Tallinna.
Suur hinnavahe. Võru Transi madala hinna üks põhjus on asumine ääremaal, kus konkurentsis püsimiseks on vajalik pakkuda madalaid hindu. Firma juhataja Hanno Järve sõnul ei saa nad endale lubada võtta mõnede Tallinna firmadega sarnaselt 24--40protsendilist ekspedeerimistasu.
In Time'i kõrge hind on tingitud kauba transpordi marsruudist. Kaup korjatakse kokku Saksamaa koostööpartneri terminaalidesse. Sealt saadetakse see Soome terminaali, kust toimetatakse edasi Tallinna. Ümberlaadimine Soomes muudabki hinna kõrgeks. Samas võimaldab kirjeldatud süsteemi kasutamine pakkuda kliendile regulaarset teenust. Kaup läheb Saksamaalt teele iga teisipäev ja neljapäev.
Hinnavahe võib sõltuda ka kolmetonnise koguse mõõtmete erinevast tõlgendusest.
Tollimine Saksamaal. Tollivormistus Saksamaal maksab sõltuvalt firmast 640--800 krooni. In Time on arvestanud tollimise Saksamaal hinna sisse. Teistes pakkumistes pole deklarandi teenust välja toodud, seetõttu tuleb see eelnevalt ekspedeerijaga üle täpsustada.