• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.12.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autovedajad petavad iseennast

Eestist väljasõitvate koormate transpordihinnad on pidevas languses. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu leidis, et dumpinghinnaga transporditeenuse osutamisele tuleb piir panna. Rahvusvaheliste kaubavedude hinnataseme piiriks kehtestati 1,3 Saksa marka/kilomeeter. Kõik piirist üleastujad lubati organisatsioonist välja heita.
Rahvusvahelistele autovedudele piirhinna kehtestamine oli läbimõtlemata aktsioon, millest vedajad mööda astuvad.
Kui ERAA nõukogu hakkab piirhinna rikkujaid assotsiatsioonist välja viskama, peab ta puhastustööd alustama endast. Nõukogu liikmete hulka kuuluvad AS Baltlink ja ATV Transport lubasid täiskoorma mööblit Stuttgarti viia vastavalt 2400 ja 2300 Saksa marga eest. Tallinnast Stuttgarti on 2120 kilomeetrit. Seega jääb kilomeetri hind 1,08--1,13 marga piiresse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka ülejäänud veoturg on samas seisus. Ekspedeerimisfirmad kinnitavad, et Eestist väljuvaid koormaid veavad enamik veofirmasid alla kehtestatud piirhinna. «Reegli järgijaid saab ühe käe sõrmedel üles lugeda,» kinnitab Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela.
Tarmo Annus EE Transist väidab, et kõigi Eestist väljuvate koormate veohind jääb alla kehtestatud piirhinna.
ERAA nõukogu otsust võib püüda tõlgendada ka kartellikokkuleppena. Konkurentsiametist ei juletud ühest seisukohta võtta. Sõltub, millised on sellise kokkuleppe sõlmimise põhjendused. Kui ERAA liikmete esitatud veo omahinna arvutused paika peavad, siis on 1,3 marka piir, kust allapoole algab kahjumiga töötamine, seega dumpinghinnaga teenuse pakkumine.
Veohinnal peab laskma vabalt kujuneda. Eestist väljuvate vedude omahinnast madalama hinna teevad autovedajad tagasi importvedude kõrgema hinnaga. Kui ka importvedudest jääb tasakaalustamiseks väheks, siis on üha kasvav autode arv järelikult ületanud Eesti veoturu vajaduse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele