• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 16.12.97, 00:00

Autovedajad petavad iseennast

Eestist väljasõitvate koormate transpordihinnad on pidevas languses. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu leidis, et dumpinghinnaga transporditeenuse osutamisele tuleb piir panna. Rahvusvaheliste kaubavedude hinnataseme piiriks kehtestati 1,3 Saksa marka/kilomeeter. Kõik piirist üleastujad lubati organisatsioonist välja heita.
Rahvusvahelistele autovedudele piirhinna kehtestamine oli läbimõtlemata aktsioon, millest vedajad mööda astuvad.
Kui ERAA nõukogu hakkab piirhinna rikkujaid assotsiatsioonist välja viskama, peab ta puhastustööd alustama endast. Nõukogu liikmete hulka kuuluvad AS Baltlink ja ATV Transport lubasid täiskoorma mööblit Stuttgarti viia vastavalt 2400 ja 2300 Saksa marga eest. Tallinnast Stuttgarti on 2120 kilomeetrit. Seega jääb kilomeetri hind 1,08--1,13 marga piiresse.
Ka ülejäänud veoturg on samas seisus. Ekspedeerimisfirmad kinnitavad, et Eestist väljuvaid koormaid veavad enamik veofirmasid alla kehtestatud piirhinna. «Reegli järgijaid saab ühe käe sõrmedel üles lugeda,» kinnitab Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela.
Tarmo Annus EE Transist väidab, et kõigi Eestist väljuvate koormate veohind jääb alla kehtestatud piirhinna.
ERAA nõukogu otsust võib püüda tõlgendada ka kartellikokkuleppena. Konkurentsiametist ei juletud ühest seisukohta võtta. Sõltub, millised on sellise kokkuleppe sõlmimise põhjendused. Kui ERAA liikmete esitatud veo omahinna arvutused paika peavad, siis on 1,3 marka piir, kust allapoole algab kahjumiga töötamine, seega dumpinghinnaga teenuse pakkumine.
Veohinnal peab laskma vabalt kujuneda. Eestist väljuvate vedude omahinnast madalama hinna teevad autovedajad tagasi importvedude kõrgema hinnaga. Kui ka importvedudest jääb tasakaalustamiseks väheks, siis on üha kasvav autode arv järelikult ületanud Eesti veoturu vajaduse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele