• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autovedajad petavad iseennast

    Eestist väljasõitvate koormate transpordihinnad on pidevas languses. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu leidis, et dumpinghinnaga transporditeenuse osutamisele tuleb piir panna. Rahvusvaheliste kaubavedude hinnataseme piiriks kehtestati 1,3 Saksa marka/kilomeeter. Kõik piirist üleastujad lubati organisatsioonist välja heita.
    Rahvusvahelistele autovedudele piirhinna kehtestamine oli läbimõtlemata aktsioon, millest vedajad mööda astuvad.
    Kui ERAA nõukogu hakkab piirhinna rikkujaid assotsiatsioonist välja viskama, peab ta puhastustööd alustama endast. Nõukogu liikmete hulka kuuluvad AS Baltlink ja ATV Transport lubasid täiskoorma mööblit Stuttgarti viia vastavalt 2400 ja 2300 Saksa marga eest. Tallinnast Stuttgarti on 2120 kilomeetrit. Seega jääb kilomeetri hind 1,08--1,13 marga piiresse.
    Ka ülejäänud veoturg on samas seisus. Ekspedeerimisfirmad kinnitavad, et Eestist väljuvaid koormaid veavad enamik veofirmasid alla kehtestatud piirhinna. «Reegli järgijaid saab ühe käe sõrmedel üles lugeda,» kinnitab Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela.
    Tarmo Annus EE Transist väidab, et kõigi Eestist väljuvate koormate veohind jääb alla kehtestatud piirhinna.
    ERAA nõukogu otsust võib püüda tõlgendada ka kartellikokkuleppena. Konkurentsiametist ei juletud ühest seisukohta võtta. Sõltub, millised on sellise kokkuleppe sõlmimise põhjendused. Kui ERAA liikmete esitatud veo omahinna arvutused paika peavad, siis on 1,3 marka piir, kust allapoole algab kahjumiga töötamine, seega dumpinghinnaga teenuse pakkumine.
    Veohinnal peab laskma vabalt kujuneda. Eestist väljuvate vedude omahinnast madalama hinna teevad autovedajad tagasi importvedude kõrgema hinnaga. Kui ka importvedudest jääb tasakaalustamiseks väheks, siis on üha kasvav autode arv järelikult ületanud Eesti veoturu vajaduse.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Kalev Kaljuste: pöörame pilgud (ka) Rootsi!
Pärnus tegutseb palju Soome ettevõtjaid, kuid minu arvates tuleks alustada Pärnu linna kui ühe parima elukeskkonna ja atraktiivse ettevõtluskeskkonna turundamist ka Rootsi suunal, kirjutab sotsiaaldemokraatliku erakonna esinumber kohalikel valimistel Pärnus Kalev Kaljuste vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Pärnus tegutseb palju Soome ettevõtjaid, kuid minu arvates tuleks alustada Pärnu linna kui ühe parima elukeskkonna ja atraktiivse ettevõtluskeskkonna turundamist ka Rootsi suunal, kirjutab sotsiaaldemokraatliku erakonna esinumber kohalikel valimistel Pärnus Kalev Kaljuste vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Sigade hinnad kukkusid Hiinas tagasi maa peale
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Autojuhtide puudus sundis Briti valitsust järele andma
Suurbritannia peaks varsti teatama ajutistest viisadest autovedajatele, et vähendada suurt tööjõupuudust, vahendab Reuters.
Suurbritannia peaks varsti teatama ajutistest viisadest autovedajatele, et vähendada suurt tööjõupuudust, vahendab Reuters.
Tuntud ärimehe vana vimm päädis Eesti kohtute aastaid kestva kurnamisega
Pea kümme aastat kestnud vaidlus Nõmmel asuva hooldushaigla ümber on käima lükanud kümneid keerukaid juriidilisi vaidlusi ja venitamisi, milles mängivad oma rolli skandaalse ärimehe Anders Tsahkna ammune kibe pettumus ja perekond Seppikute firma.
Pea kümme aastat kestnud vaidlus Nõmmel asuva hooldushaigla ümber on käima lükanud kümneid keerukaid juriidilisi vaidlusi ja venitamisi, milles mängivad oma rolli skandaalse ärimehe Anders Tsahkna ammune kibe pettumus ja perekond Seppikute firma.