• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 16.12.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autovedajad petavad iseennast

Eestist väljasõitvate koormate transpordihinnad on pidevas languses. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu leidis, et dumpinghinnaga transporditeenuse osutamisele tuleb piir panna. Rahvusvaheliste kaubavedude hinnataseme piiriks kehtestati 1,3 Saksa marka/kilomeeter. Kõik piirist üleastujad lubati organisatsioonist välja heita.
Rahvusvahelistele autovedudele piirhinna kehtestamine oli läbimõtlemata aktsioon, millest vedajad mööda astuvad.
Kui ERAA nõukogu hakkab piirhinna rikkujaid assotsiatsioonist välja viskama, peab ta puhastustööd alustama endast. Nõukogu liikmete hulka kuuluvad AS Baltlink ja ATV Transport lubasid täiskoorma mööblit Stuttgarti viia vastavalt 2400 ja 2300 Saksa marga eest. Tallinnast Stuttgarti on 2120 kilomeetrit. Seega jääb kilomeetri hind 1,08--1,13 marga piiresse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka ülejäänud veoturg on samas seisus. Ekspedeerimisfirmad kinnitavad, et Eestist väljuvaid koormaid veavad enamik veofirmasid alla kehtestatud piirhinna. «Reegli järgijaid saab ühe käe sõrmedel üles lugeda,» kinnitab Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela.
Tarmo Annus EE Transist väidab, et kõigi Eestist väljuvate koormate veohind jääb alla kehtestatud piirhinna.
ERAA nõukogu otsust võib püüda tõlgendada ka kartellikokkuleppena. Konkurentsiametist ei juletud ühest seisukohta võtta. Sõltub, millised on sellise kokkuleppe sõlmimise põhjendused. Kui ERAA liikmete esitatud veo omahinna arvutused paika peavad, siis on 1,3 marka piir, kust allapoole algab kahjumiga töötamine, seega dumpinghinnaga teenuse pakkumine.
Veohinnal peab laskma vabalt kujuneda. Eestist väljuvate vedude omahinnast madalama hinna teevad autovedajad tagasi importvedude kõrgema hinnaga. Kui ka importvedudest jääb tasakaalustamiseks väheks, siis on üha kasvav autode arv järelikult ületanud Eesti veoturu vajaduse.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele