Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustus läheb kliendile soodsamaks

    Rahandusministeeriumi juriidilise osakonna juhataja Alar Urm ütles, et tõenäoliselt jõustuvad uued tariifid ja hüvitiste piirmäärad 1. veebruaril 1998. Rahandusministeeriumi koostatava määruse eelnõu järgi hüvitatakse liikluskindlustuspoliiside alusel varakahjud 500 000 ja isikukahjud 2 miljoni krooni ulatuses. Senised piirmäärad olid vastavalt 180 000 ja 900 000 krooni.
    Urmi sõnul on mitu kindlustusseltsi taotlenud liikluskindlustuse tariifide tõstmist, kuid kahjude statistika näitab veenvalt, et selleks ei ole põhjust. «Tariifid ei pea sisaldama seltside lobby,» märkis Urm.
    Urm kinnitas, et tariifid võivad muutuda vaid üksikute maakondade või sõidukiliikide lõikes, kuid liikluskindlustuse keskmise hinna tõusust ei ole lähiajal põhjust rääkida.
    Alar Urm ütles, et peatselt valitsusse minev määruse eelnõu täpsustab ka hinnasoodustuste andmist liikluskindlustuses. Tema sõnul kaob seltsidel võimalus pakkuda soodustusi liikluskindlustuse tasandusreservi arvel, nagu on liikluskindlustuse fondi loal seni teinud AS Eesti Varakindlustus. Urmi sõnul on siiski põhjendamatud mõnede kindlustusseltside väited, nagu ei tohiks liikluskindlustust üldse riiklikust tariifist odavamalt müüa. «Soodustusi saab ka edaspidi teha tegevuskulude arvel,» kinnitas Urm. «Vastupidist väidavad need kindlustusseltsid, kes ise ei suuda soodustusi pakkuda.»
    Liikluskindlustuse fondi peadirektor Veljo Tinn tõdes, et mõne kindlustusseltsi protest Eesti Varakindlustuse hinnasoodustuse vastu on tingitud konkurentsivõitlusest.
    Tinni väitel ei pea seltsid soodushindade rakendamist tegelikult ühegi instantsiga kooskõlastama. «Kui selts suudab ökonoomsemalt majandada, siis ei saa keegi tal keelata hindu alla lasta,» lausus Tinn. «Loomulikult saab alati sekkuda kindlustusinspektsioon, kes jälgib pidevalt seltside maksevõime säilimist.»
    Kindlustusinspektsiooni peadirektor Ellen Ridaste teatas, et inspektsioon keelas üleeile liikluskindlustuse soodushinnaga müügi ASil Ühiskindlustus. «Kontrollisime nende arvestused üle ja ei andnud luba,» ütles ta.
    Ühiskindlustus müüs detsembri algusest liikluskindlustust omal algatusel kuue protsendi võrra odavamalt Mustamäel autoregistrikeskuse juures seisnud bussis. Samal ajal kauples Nordika Kindlustus keskuse hoones normaalhindadega.
    Nordika juhatuse liige Jaanus Reisner nentis, et Ühiskindlustuse isetegevus ei käinud kokku normaalsete turureeglitega. «See meenutas aegu, mil nahkjopedes tegelased pankade ees valuutat vahetasid,» ütles Reisner.
    Ühiskindlustuse tegevdirektor Tõnu Pihlak ei leidnud eile ega üleeile aega Äripäeva küsimustele vastata.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.