Viigi andmetel moodustab sellest umbes 60 protsenti ettevõtetevaheline käive, mitte eraisikutele suunatud müük.
Viik tõstab esile infoagentuuride ja teiste infotarnijate osutatavad professionaalsed infoteenused, reisibüroode poolt Interneti kaudu müüdavad reisiteenused, transpordi- ja prahtimisteenused jne. Tema andmetel on nende firmade Interneti kaudu müüdavate teenuste käive aastaga kolmekordistunud.
Uudisteagentuuri BNS juhatuse esimees Allan Martinson ütles, et suurem osa BNSi kliente tarbib infoteenuseid Interneti kaudu. Möödunud aastal müüs BNS infoteenuseid veebiserveri Eestis 10--13 miljoni krooni eest.
Martinson avaldas kahtlust, kas Viigi hinnang 60--70 miljoni kroonise käibe kohta on realistlik.
«Mina hindaksin internetikaubanduse käivet umbes poole väiksemaks,» ütles ta.
Estraveli peadirektori Aivo Takise sõnul võib kaubakäivet Internetis arvestada mitmest kriteeriumist lähtudes.
«Internet on vaid üks sidekanal teiste seas, umbes samasugune nagu telefonivõrk. Seega on ka mõiste telefonimüük sama laialivalguv termin kui internetimüük,» ütles Takis.
Näiteks võib Takise sõnul internetimüügina arvestada kõiki müügitehinguid, kus klient on passiivse info saamiseks hindade ja teenuste kohta kasutanud arvutivõrku ning hiljem tellinud ja maksnud suvalisel viisil. Sellisel viisil on Estravel müünud oma teenuseid aastas umbes 40 miljoni krooni eest.
«Teine võimalus on arvestada müügitehinguid, kus klient on tellimuse esitanud Interneti vahendusel ja müüja on selle tellimuse meili teel kinnitanud. Makstud on reeglina nii, et arve läheb posti ja makstakse panka. Estravelis selliste tehingute aastakäive umbes 60 miljonit krooni,» rääkis ta.
Takis märkis, et selliseid müügitehinguid, kus maksmine on toimunud Interneti vahendusel krediitkaardiga, on Estravelil olnud vaid umbes ühe miljoni eest, sest kliendid pelgavad aastaid kestnud negatiivse propaganda mõjul seostada mõisteid krediitkaarti ja Internet.
«Kõiki müügitehinguid kokku, kus ükskõik millisel etapil on kasutatud Interneti või meili võimalusi, on aastas Estravelil umbes 70 miljoni krooni eest. See on ainult veerand kogumüügist,» ütles Takis.
Tema sõnul oleks ideaalvariandiks sajaprotsendiline internetisuhtlus, sest siis on firmal lihtsam ja kliendid ka paremini informeeritud. BNS
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele