Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusseltsid ootavad ühinemisi

    AB Kindlustuse Gruppi kuuluva ASA Kindlustuse peadirektor Sergei Net?ajev väidab, et kahjukindlustuses on käes periood, kus turu lineaarne kasv hakkab lõppema ning 2001.--2002. aastaks peaks turg olema küllastatud. «Erafirmade varast on vaid teatud osa veel kindlustamata,» märgib Net?ajev. «Riigivaraga on jälle vastupidi -- mingi osa sellest on kindlustatud.»
    Eesti Kindlustuse juhatuse liige Priit Potisepp kinnitab, et kindlasti on küllastunud liikluskindlustuse turg ja tariifide languse tõttu võib sealt teenitav raha tänavu isegi väheneda. «Muu kahjukindlustuse tulevik sõltub makromajanduslikest faktoritest,» ütleb Potisepp. «Eeskätt muidugi sellest, kui palju ja mis hinnaga välisraha Eestisse tuleb.»
    Potisepa hinnangul kujuneb kahjukindlustusturg lähema viie aasta jooksul lõplikult välja ning seejärel on reaalne kasv 10 protsenti aastas.
    Polarise tegevdirektor Martin Kuusik loodab, et kui autode arv on lõplik suurus ning liiklus- ja kaskokindlustuse kasv aeglustub seetõttu objektiivsetel põhjustel, annavad uue turu Eestis veel tundmatud või vähe tuntud kindlustusliigid.
    Ühiskindlustuse tegevdirektor Tõnu Pihlak ennustab, et hoogustumist on oodata aprillis-mais, mil rahaturg jälle lahti läheb. «Suurenev laenamine ja liisimine tähendab jälle uut turgu,» sõnab Pihlak.
    Kui veel sügisel prognoosisid kindlustusseltsid, et kindlustuse hinnad lähevad lähema aasta-paari jooksul hoogsalt alla, siis uue aasta alates loodavad nad siiski protsessi mõningast pidurdumist.
    Priit Potisepa sõnul on kindlustus inertne äri, sest ühel aastal tehtud lollused annavad end tunda alles järgmisel. «Tõenäosus on suur, et kindlustuse jaoks halb aasta ei tohiks kaugel olla,» tõdeb Potisepp. «Saksa kogemuse järgi on kriitiline keskmiselt iga kümnes aasta.»
    Sergei Net?ajevi hinnangul võib hulk väikseid kahjusid olla ohtlikum kui üks suur. «Usun, et hinnasõda hakkab lõppema, sest väiksemad seltsid, kes seni turul kõvasti trügisid, on hakanud kahjusid kandma,» kõneleb Net?ajev. «Olukord on muidugi juba absurdi jõudnud, kui näiteks üks klient teatas meile, et konkureeriv selts pakkus talle vara kindlustust tasuta, sest ta ostis palju kaskot.»
    Nordika Kindlustuse juhatuse liige Jaanus Reisner märgib, et ennekõike aitab hinnasõja lõppemisele kaasa seltside ühinemisega kaasnev turu korrastumine. «Suuremad seltsid püüavad väiksemaid turult välja suruda, millele väiksemad püüavad dumpingu abil vastu seista,» kirjeldab Reisner senist olukorda. «Väiksele seltsile on ju iga leping eluliselt tähtis, olgu siis kui odav tahes.»
    Leks Kindlustuse ja ETAS Kindlustuse eelseisev ühinemine pälvib teistelt seltsidelt tunnustust eeskätt seetõttu, et loob turul senisest enam selgust. Samas loodavad kõik ära napsata ühinemisprotsessis vabanevaid kliente.
    ETAS Kindlustuse juhatuse esimees Kalle Kaldjärv on öelnud, et kuna ühinejate näol on tegemist Eesti kõige kiiremini arenevate seltsidega, siis loodab ta tulevasele Leksile kahjukindlustuses esikohta senise suveräänse liidri Eesti Kindlustuse ees.
    Eesti Kindlustuse juhatuse liige Priit Potisepp leiab, et mis tahes ühinemisel on klientide kaotamise oht suur ja seetõttu võib Leksi ja ETASe optimism veidi ülepakutud olla. «Nende edasine käekäik sõltub paljuski sellest, kuivõrd õnnestub ühinemise järel juhtimiskulusid kärpida,» ütleb Potisepp. «Nende tulevane kapitalistruktuur on Eesti kindlustusseltsi jaoks muidugi ideaalilähedane -- omanike hulgas on kaks panka, tugev väliskontsern ja palju väikeinvestoreid.»
    Martin Kuusik Polarisest märgib aga, et tema arvates ei ole Leksi ja ETASe ühinemine piisavalt argumenteeritud. «Turul ei juhtu muud erilist midagi, kui et üks firma on vähem,» lausub Kuusik.
    Jaanus Reisner teatab, et kuna Nordika on üle elanud Aerometi, Farreti ja Kalju liitmise, siis julgeb ta ühinemise pioneerina kinnitada, et üks pluss üks on kindlasti vähem kui kaks.
    Sama meelt on kunagine Aerometi juht Tõnu Pihlak, kes loodabki nüüd mingi osa Leksi ja ETASe senisest klientuurist Ühiskindlustusse üle meelitada.
    Üldlevinud seisukoht on, et Eesti kindlustusturule mahub tulevikus kuni viis seltsi ja sellise arvuni jõutakse läbi ühinemiste. Skeptikud viitavad jällegi asjaolule, et iga hetk toimuvast suuremast ühinemiskampaaniast on kõneldud juba neli aastat.
    Sergei Net?ajev ütleb, et mingisuguseid liitumismõtteid mõlgutanud ja ka vähem või rohkem selleteemalisi kõnelusi pidanud on ilmselt enamik seltse. «Neid jutte oleme rääkinud peaaegu kõigiga juba aasta aega,» sõnab Net?ajev. «Täiesti kindlalt julgen mitteühinejaks pakkuda ainult Sampo Kindlustust, mis ajab siin oma suure emafirma asja.»
    Priit Potisepp nendib, et Eesti Kindlustusel on sarnase mentaliteedi ja äristrateegiaga seltsi küllaltki raske leida, pealegi on ühinemine Hansapanga Kindlustusseltsiga niikuinii ees. «Arvan, et väga magus suutäis igale ühinejale on Polaris, millel on pikk tegevuskogemus ja väga hea struktuuriga portfell,» mõtiskleb Potisepp.
    Martin Kuusik rõhutab, et kogu oma ajaloo jooksul ei ole Polaris ise kellelegi ühinemisettepanekut teinud, nendib aga, et Polarise omaniku Andres Bergmanni poole on konkurendid sellise jutuga pöördunud küll. Kuusik ei välista, et omaniku tasemel võivad kõnelused ka edaspidi jätkuda.
    «Siin maailmas on enamik asju ostetavad ja müüdavad,» arutleb Kuusik. «Me võime siin rehkendada turuosasid nii ja teisiti, aga ühel hetkel tulevad väliskontsernid ja ostavad kogu kupatuse ära.»
    Pisemate kindlustusseltside elujõud sõltub eeskätt oskusest endale turuni??i leida.
    Üks kindel allesjääja peaks konkurentide hinnangul olema 50protsendilise rentaablusega töötav ja seitsme töötaja kohta superkasumeid teeniv Inges, mille põhikliendid on Venemaale kaupu vedavad ettevõtjad.
    «Kui nad suudavad vastu panna kiusatusele end oluliselt suurendada, jääb neile turul kindel koht veel pikaks ajaks,» väidab ASA juht Net?ajev.
    Tõnu Pihlak teatab, et täna pisikeste hulka kuuluv Ühiskindlustus on valinud teise tee ega kavatse ni?iseltsiks kujuneda.
    «Tahame tänavu neli korda käivet suurendada ja siis võib juba ühinemisest mõelda,» ütleb Pihlak. «Täna on Ühiskindlustus paremal juhul pruut, seejuures mitte eriti ilus pruut. Aasta lõpus tahame aga juba ise kosilased olla.»
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.