• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 24.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti--Vene raudteevedu kiireneb

Eesti ja Venemaa leppisid eile Moskvas kokku kahe riigi vaheliste raudteevedude kiirendamise meetmetes.
«Tulevikus pole enam vaja, et nii Eesti kui ka Vene poolel raudteelased oma haamrikestega kõik vaguniveeremid läbi toksiksid,» ütles Moskvas Eesti teede- ja sideminister Raivo Vare, kes oma Vene kolleegiga viseeris koostöömemorandumi.
Vare sõnul on koostöö Narva ja Jaanilinna piirijaamades juba alanud, kuid kolmapäeval loodi alus selle seaduslikuks fikseerimiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tehniliselt on raudteevedude kiirendamisel oluline just vastaspoole ülevõtubrigaadi lubamine teise riigi piirijaama, mis oluliselt vähendab rongide peatumisaega.
Vare sõnul leppis ta Vene teede- ja sideministri asetäitja Eduard Poddava?kiniga kokku ka tollidokumentide ühtlustamises ja raudtee tollidokumentide tunnustamises tollideklaratsioonide lisana. Need meetmed peaks oluliselt vähendama vedajate koormust dokumentatsiooni vormistamisel.
«See temaatika ei allu otseselt teedeministeeriumidele, kuid me leppisime Vene poolega kokku, et hakkame mõlemalt poolt küsimuse lahendamiseks ründama oma tolle,» täpsustas minister.
«Järgmise sammuna hakatakse tollidokumentatsiooni e-postiga piirijaamadesse ette saatma, et rongi saabumise ajaks oleks suurem osa bürokraatiast juba läbitud,» kirjeldas Vare koostööplaane raudteeliikluses. BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele