• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüük ründab taas rekordeid

Valitsuse plaan hakata autode arvel riigi rahakotti täitma teeb ärevaks nii autoostjaid kui -müüjaid. Praeguse seisuga peaks uuest aastast kehtestatama luksuskaupade maks, mis kallima parfümeeria, olemeelektroonika jms kõrval hakkaks puudutama ka kalleid sõiduautosid. Tõenäoliselt on kuuldused plaanitavast täiendavast maksukoormuse tõusust üheks põhjuseks, miks automüük taas rekordlainetel.
Mais müüdi 1300 sõiduautot -- võrreldes aprilliga 81 võrra enam. Enamat suudeti vaid mullu septembris, kui müüdi 1311 sõiduautot.
Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu juhatuse esimees Jaak Uudla leiab, et vaatamata viimastel kuudel taas elavnenud automüügile pole alust siiski buumist rääkida. «Kui Eestis on 400 000 autot, kulub autopargi uuendamiseks ikka 40 aastat,» kinnitab Uudla. Muret peaks tegema hoopis see, et autopark, mille keskmine vanus mõne aasta eest tasapisi noorenes, vananeb taas. Tuleks soodustada uute autode maaletoomist, et mitte risustada Eestit sisse toodavate oma aja ära elanud autodega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vahepeal ringles autoringkondades ka seaduseelnõu, mis käsitles autoaktsiisi tõstmist. Uudla andmetel on tänaseks eelnõu, mis ka automüüjaid enam-vähem rahuldas, valitsuse poolt siiski tagasi lükatud ja pole selge, millise projektiga nüüd välja tullakse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele