• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 08.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prantsuse bürokraatia kasvab

Prantsusmaa nõuab alates juulist vedajatelt täpsete kaubaandmetega transpordikviitungit. Puhkuselt naasnud Eesti transpordiettevõtete juhid polnud aga eelmisel nädalal uuest dokumendist veel midagi kuulnud.
Dokumendi prantsuskeelsel blanketil nõutakse kauba peale- ja mahalaadimisaega, täpset kauba kirjeldust ja kogust, samuti kauba ja transpordi maksumust. Andmeid peab kinnitama oma allkirjaga nii kauba saatja kui ka kauba saaja.
Allkirjast keeldumisel langeb vastutus andmete eest ekspediitorile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enamik eelmisel nädalal küsitletud transpordiettevõtete juhtidest ei olnud uuest Prantsusmaa maanteedel kontrollitavast dokumendist midagi kuulnud.
Ühe Tartu ekspedeerimisfirma juhi sõnul on tegemist mõttetult dubleeriva paberiga, sest samad andmed on kirjas ka TIR-märkmikus ja CMR-saatelehel. Pealegi nõutakse seda neljas eksemplaris ja keegi Eestis ei tea, kellel need eksemplarid anda tuleb, oli firmajuht nõutu ERAAst saadud informatsiooni peale.
Ka ERAAs puudub prantslaste uue dokumendi nõudmise kohta lähem informatsioon. Tegime järelepärimise, millele peaks vastus saabuma lähipäevil.
Prantslaste nõutav transpordikviitung sarnaneb Nõukogude ajast tuttava sõidulehega. Iseenesest pole selle täitmises midagi keerulist. Paraku pole teada, kellele peab jätma need neli eksemplari. Dokument peab olema täidetud kauba Prantsusmaale sisse- või sealt väljaveol. Transiitvedudel seda vaja ei ole.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele