• OMX Baltic−0,2%319,65
  • OMX Riga1,22%982,92
  • OMX Tallinn−0,11%2 230,44
  • OMX Vilnius−0,22%1 510,03
  • S&P 5000,58%7 818,93
  • DOW 300,49%51 521,28
  • Nasdaq 0,45%27 599,89
  • FTSE 100−0,35%10 504,68
  • Nikkei 225−0,92%70 035,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,68
  • OMX Baltic−0,2%319,65
  • OMX Riga1,22%982,92
  • OMX Tallinn−0,11%2 230,44
  • OMX Vilnius−0,22%1 510,03
  • S&P 5000,58%7 818,93
  • DOW 300,49%51 521,28
  • Nasdaq 0,45%27 599,89
  • FTSE 100−0,35%10 504,68
  • Nikkei 225−0,92%70 035,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,68
Riigikogu eelmise nädala otsus lühendada ettevõtete enammakstud käibemaksu tagastamise aega kahelt kuult ühele kuule tähendab maksuametile lühikese perioodi jooksul intensiivsemat tööd.
Makuameti käibemaksu talituse juhataja Sirje Pulk ütles, et maksuamet tuleb sellega toime, veelgi enam, tööd jääb vähemaks. Seni pidi maksuametnik nullprotsendilise käibemaksuga maksustatud ekspordi pealt tagasimakse tegema ettevõttele 30 päeva jooksul ja muu käibemaksu tagastama 60 päeva jooksul. See tähendas topelt arvestusi, nüüd saab kõik korraga tagasi arvestada, rääkis Pulk.
Erandkorras võib maksuamet enammakstud käibemaksu tagastamise aega kontrollimiseks pikendada, kuid seda tuleb Pulga sõnul harva ette.
- novembris toimub tehing, millelt tekib käibemaksu enammakse, mida on õigus riigilt tagasi saada
- 20. detsembriks esitab ettevõtja maksuametile käibedeklaratsiooni
- 20. jaanuariks peab maksuamet maksu ettevõtjale tagasi kandma (varem 20. veebruariks)

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele