• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 04.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai ehmatas konkurente

Novembrikuus tehti taas automüügi rekord, kuid seekord tagurpidi. Novembris müüdud 658 uut sõiduautot on võrreldes oktoobriga 46 võrra vähem ning jääb 13 autoga alla ka senisele kehvimale müügikuule augustile (tookord müüdi 671 autot).
Ka mullune november oli automüüjatele must aeg. Siis toimus sügisese börsimulli lõhkemise mõjul esimene suurem kukkumine. 1997. aasta oktoobris müüdi veel 1231 sõiduautot, novembris vaid 901.
Tänavuse novembrikuu tegijaks oli Hyundai. Põhjusteks suur hindade alandamine ja konkureeriva müügiesinduse teke Tallinna. Eelmise kuu enimmüüdud automargiks jäi siiski napilt Toyota. Hyundai Accent oli aga konkurentsitult enimmüüdud mudel -- 55 autot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Talve saabumisest annab märku maasturite populaarsuse kasv -- teisel kohal on Honda CR-V, järgnevad Toyota nelja ratta veolised mudelid.
Hyundai Balti juht Tarmo Noot ennustab odavate autode võidukäigu jätku. «Tasub oodata Ladade müügi kasvu,» märgib ta. Suvel lõpetati Soomes nn euro-Ladade tootmine ning nüüd murravad soomlased pead, mis nendega peale hakata. Lääne-Euroopas neil autodel edu ei ole ja nii hakatakse neid pakkuma maadesse, kus Ladad levinumad -- ka Eestisse.
Ka hinnatase on läinud mõistlikkuse piiresse, Lada Eesti turundusjuhi Indrek Jakobsoni sõnul maksab Lada made in Finland 89 000 krooni ning novembris müüdud seitsmest autost olidki kuus just seda marki autod.
Kauaoodatud 2110 osas on seis endiselt segane. Esimene auto on küll Eestis, kuid müük algab Jakobsoni ennustuste kohaselt alles järgmise aasta alul. Täpne hind pole veel teada, aga Jakobson loodab, et see jääb 100 000 krooni kanti.
Autor: Tõnu Ojala

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele