• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,03%39 573,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,03%39 573,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • 26.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Narkolaev sai uue omaniku

Läti laevaregistris seni arvel olev traaler Nemo müüdi 22. veebruaril USA firmale Marko Investments LLC 70 000 USA dollari eest. Müügiarvele on alla kirjutanud Läti laevafirma Nemieris direktor Edgars Bumburs.
Nemo müügidokumenti näinud Eesti laevaomanike liidu president Rein Merisalu ütles, et see dokument on ebakorrektselt vormistatud ja selle alusel on uuel omanikul võimatu laeva uuesti arvele võtta. Müügidokumendi lõpus olev Läti laevafirma direktori allkiri on notariaalselt tõestamata, samuti puudub sellel muidu vajalik Läti välisministeeriumi heakskiit.
Merisalu väitel pole Nemo seni Läti laevaregistrist kustutatud. Eesti ajakirjanduses on varem väidetud, nagu oleks Nemo registreeritud Eesti laevaregistris.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laevadeklaratsioonist ilmneb, et laev lahkus Riiast 6. jaanuaril 1999. Läti lipu all sõitva laeva kapten on Venemaa kodanik Vladimir Hodjakov, kellel on Eesti meremehe teenistusraamat ja kelle Eestis elamise luba lõpeb järgmise aasta veebruaris.
Hodjakov töötas varem Eesti firmas Marine Bunker, kust ta eelmisel aastal joomise pärast vallandati. Marine Bunker on Eesti suuremaid punkerdamisteenust pakkuvaid firmasid, kes tegeleb ka laevakütuste müügiga.
Rein Merisalu sõnul on Hodjakovi roll kummaline, sest teise riigi kodanik ei saa juhtida Läti lipu all sõitvat laeva. Läti seaduse kohaselt peab nii kaptenil kui laeva vanemmehaanikul olema Läti kodakondsus. Meeskonnalehel figureerib Vladimir Hodjakovi nimi ka laeva reisijana.
Nemo peeti Prantsusmaa ranniku lähedal 23,5 tonni marihuaanaga kinni 16. veebruaril, ligi nädal aega enne laeva edasimüümist. Bumburs on Läti ajakirjanduses väitnud, et Nemo müüdi 15. jaanuaril eestlastele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele