Silva Männik • 11 märts 1999

Hyundai müüja kantis vara välja

Tallinna linnakohus kuulutas sellel nädalal välja Satex-Auto pankroti. Pankrotihaldur Uno Feldschmidt ütles, et firmal puudub 11 miljoni kroonini ulatuvate võlgade katteks vara, see müüdi pool aastat tagasi Hyundaide maaletoojale Hyundai Balti.

«Hiljem tehti Hyundai Baltiga müüdava vara osas võlgade katteks tasaarveldusi,» lisas Feldschmidt. Samas ei osanud pankrotihaldur täpselt öelda, kui suure summa eest müüs Satex-Auto vara Hyundai Baltile.

«Müük toimus avaliku enampakkumise teel ja pankrotiseaduse kohaselt avalikul pakkumisel müüdud asjad tagasivõtmisele ei kuulu,» lausus Feldschmidt. Müügitehingute järel jäi Satex-Autole 4 miljoni krooni eest nõudeid, mille tagasisaamine pole Feldschmidti sõnul kindel.

Satex-Auto vastu pankrotiavalduse esitanud Ühisliisingu haldusdivisjoni direktor Mart Jesse ütles, et liisingufirma nõue ulatub 2 miljoni kroonini. Satex-Auto liisis Ühisliisingu kaudu autosid ja rentis neid taksojuhtidele.

Jesse tunnistas, et Ühisliising oli teadlik Satex-Auto vara müümisest Hyundai Baltile, kuid nende tehingute seaduslikkuse kohta ootab Ühisliising vastust pankrotitoimkonnalt.

Jesse ei nõustunud, et Satex-Auto raskused tekkisid taksojuhtidelt hilinemisega laekunud liisingumaksete tõttu. Pärast rendilepingute ümbervormistamist Ühisliisingule maksetega enam probleeme pole, väitis ta. «Võlgade keerises polnud tasumata ainult rendiarved, ka autod olid kadunud,» rääkis Jesse.

Teise Hyundaisid müüva firma Mega Auto juhataja Maanus Mäesalu ütles, et Satex-Auto turuosa langes juba eelmisel aastal ja seoses firma pankrotistumisega ei pruugi teiste Hyundaide müüjate tulemus hüppeliselt paraneda.

Hyundaide müük on alates oktoobrist Eestis märgatavalt suurenenud. Üheks müügitulemuste paranemise põhjuseks on Korea autode müügihinna odavnemine kuni 30%. Pärast seda, kui eelmisel aastal lõppes Hyundai Balti autode maaletoomise ainuõigusleping, toovad Hyundaisid maale kõik nende müügiga tegelevad firmad. Mäesalu ütles, et paari nädala jooksul peaks Hyundai tehas otsustama, kellega ta uue ainumaaletoomise lepingu sõlmib. Mäesalu sõnul saab selleks tõenäoliselt Mega Auto või Korea Auto, kes müüvad praegu 70 protsenti Eestis turustatavatest Hyundaidest.

Satex-Auto ASi võlausaldajate esimene üldkoosolek toimub 5. aprillil.

Hetkel kuum