• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,79
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,79
  • 25.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusjuhi rollimängud

Äripäeva veergudel on varem küsitud: «Kas turundusjuht on pastakatellija?» Vastan, et Eestis on turundusjuht pastakatellija, kes vastutab ettevõtte kasumi eest, ja tippjuht on strateeg, kes paraku täidab peamüügimehe rolli.
Pärnus toimunud turunduskonverentsil «Praktikult praktikule» toodi välja kaks turundusjuhi tüüpi: strateegiline turundusjuht ja turunduskommunikatsiooni juht.
Esimene neist planeerib, koostab või ärgitab koostama strateegilisi arenduskavasid, sõnastab missiooni ja visioone, vastutades ettevõtte kasumiplaani täitmise eest. Teine viib esimese strateegiat ellu, tegeleb reklaami, avalike suhete ja müügitoetusega, vastutades konkreetsete tema ette püstitatud ülesannete täitmise eest. Esimene kuulub tippjuhtkonda, saab head palka ja on tõenäoline kandidaat peadirektori kohale. Turunduskommunikatsiooni juht on spetsialist, kes saab korralikku töötasu, aga ei pea võtma oma õlule tootearenduse, müügimeeskonna juhtimise, klienditeeninduse koormat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meil kipuvad asjad paraku sassi minema. Kuigi turundusjuhil on õigus otsustada vaid pastaka tellimise üle, peab ta tagama täituvad müügiosakonna plaanid, suunama tootearendust jne.
Kas laiendada turundusjuhtide õigusi ja vastutust? «Vastutuse andmine on alati vastutuse kelleltki ära võtmine,» ütles konverentsil Baltika peadirektor Meelis Milder.
Kaldun arvama, et meie tippjuhid ei ole veel valmis vastutust käest andma, sest neile kangastub oht kahe direktoriga ettevõttest. Teisalt ei ole see otstarbekaski keskmise Eesti firma suuruse juures, mille käive ei küüni poolesaja miljoni kroonini aastas. Küll aga peaks tippjuht suutma peamüügimehe rolli kandmise kõrvalt leida aega luua spetsialist-turundusjuhile tegutsemisraamid alates tasakaalustatud vastutuse-volitustega ametijuhendist kuni ettevõtte lühi- ja pikaajalise tegevusplaanini.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele