• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hüperpood raputab vanameelset

    Kristiine kaubanduskeskuse arhitektuuriline lahendus jääb hoolimata õhulisusest eestlasele võõraks.
    Roosakad põrandad, harjumatu sambarohkus ja vähe istepinke sedavõrd suure kaubanduskeskuse kohta tekitab konservatiivses külastajas küsimusi. Itaallaste projekteeritud paleelaadne hüpermarket on kõige avaram ja valgusküllasem keskus Eestis, kus suure osa valgusest moodustab läbi klaaskupli tulev loomulik valgus.
    Tagamaks sisekujunduslikku tervikut pidid kõik kauplused esitama hoone omanikule poe fassaadi ja sisekujunduslahenduse. Suurt osa siltide-viitade otstarbekal paigutusel ja märgatavusel mängib majaomaniku nõue kinnitada need vähemalt 2,5 m kõrgusele põrandast.
    Klaaskaarlae avarus ja valgus mõjuvad tujutõstvalt ja lõunamaiselt. Väga meeleolukad on suured joonistused seintel, aga kuna nad varjavad vaid veel kasutusele võtmata müügikohti, on nende iga vist lühike.
    Et tegu on Itaalia kaubamajaga, ootasin head disaini või rahvuslikku koloriiti, aga ei leidnud. Jääb mulje, et kujundaja ei ole terviku loomist eesmärgiks seadnudki. Nii palju erinevaid materjale ja võtteid omavahelistes põhjendamatutes seostes mõjub kirju segadusena. Seda võib öelda ka info kujundamise kohta. Ostjana on raske leida otsitavat. Eesti lipu värvid ülejäänud koloriidiga kohe kuidagi ei haaku. Iseenesest on tore mõte viia kaubamaja tunnus, mahuline element, peaukse kohal läbi klaasseina. Vaskpleki, klombitud dolomiidi ja naljakate «kipsantiik»-elementide «sõbralik» naabrus ei lase sellelgi mõttel kõlada. Häirib vale astme sügavus suurel puittrepil. Treitud pingikesed üliavaratel ootesaartel on ilmselt ajutised, aga kogu kujundust hoolikalt silmitsedes ei või selles nii kindel olla.
    Lähtuvalt sellest, et olen inimene, kes külastab korra nädalas suurt kauplust, mulle Kristiine kaubanduskeskus meeldib. Meeldib topeltvalgustus, loodusliku valguse osa selles.
    Arhitektuur tuletas küll pisut meelde hiigellinnade kaubamaju, mis suunduvad kõrgusse. See ei ole meie suhteliselt madalate lagedega kaubanduskeskuste kõrval tavaline. Märkimist väärib poodide avatus, kõikjal on liikumisruumi.
    Ka sildimajandus tundus korras olevat. Kaubad ja kauplused leiab kergesti. Kuna ruum tervikuna on avar, leiab kaldteed, trepid ja liftid kergesti. Hoone on ühtviisi sõbralik nii liikumispuudega inimesele kui uljale rulluisutajale. Pastelsed värvitoonid mõjuvad sõbralikult.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
YITi töötajate usaldusisik: eestlasi lastakse Soomes endiselt üle
Soome ehituskontserni YIT töötajate usaldusisiku Jussi Sakari sõnul on peamised tööjõudu puudutavad halli majanduse probleemid seotud kolmandate riikide töötajatega, kuid endiselt lastakse Soomes üle ka eestlasi.
Soome ehituskontserni YIT töötajate usaldusisiku Jussi Sakari sõnul on peamised tööjõudu puudutavad halli majanduse probleemid seotud kolmandate riikide töötajatega, kuid endiselt lastakse Soomes üle ka eestlasi.
Miks minilao kasutamine on kasvav trend ja millal sina võid miniladu vajada?
Mis on pildil oleval cafe racer mootorrattal pistmist minilaoga? Nii mõndagi. Mõlema juured ulatuvad 60ndate algusesse – ühel Inglismaale, teisel USA-sse. Seotus seisneb aga ka selles, et minilaod on muuhulgas sobilikud motohuvilistele rataste ja muude hobitarvikute hoiustamiseks. Milleks veel miniladusid kasutatakse ja miks see on kasvav turg?
Mis on pildil oleval cafe racer mootorrattal pistmist minilaoga? Nii mõndagi. Mõlema juured ulatuvad 60ndate algusesse – ühel Inglismaale, teisel USA-sse. Seotus seisneb aga ka selles, et minilaod on muuhulgas sobilikud motohuvilistele rataste ja muude hobitarvikute hoiustamiseks. Milleks veel miniladusid kasutatakse ja miks see on kasvav turg?