• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hüperpood raputab vanameelset

Kristiine kaubanduskeskuse arhitektuuriline lahendus jääb hoolimata õhulisusest eestlasele võõraks.
Roosakad põrandad, harjumatu sambarohkus ja vähe istepinke sedavõrd suure kaubanduskeskuse kohta tekitab konservatiivses külastajas küsimusi. Itaallaste projekteeritud paleelaadne hüpermarket on kõige avaram ja valgusküllasem keskus Eestis, kus suure osa valgusest moodustab läbi klaaskupli tulev loomulik valgus.
Tagamaks sisekujunduslikku tervikut pidid kõik kauplused esitama hoone omanikule poe fassaadi ja sisekujunduslahenduse. Suurt osa siltide-viitade otstarbekal paigutusel ja märgatavusel mängib majaomaniku nõue kinnitada need vähemalt 2,5 m kõrgusele põrandast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Klaaskaarlae avarus ja valgus mõjuvad tujutõstvalt ja lõunamaiselt. Väga meeleolukad on suured joonistused seintel, aga kuna nad varjavad vaid veel kasutusele võtmata müügikohti, on nende iga vist lühike.
Et tegu on Itaalia kaubamajaga, ootasin head disaini või rahvuslikku koloriiti, aga ei leidnud. Jääb mulje, et kujundaja ei ole terviku loomist eesmärgiks seadnudki. Nii palju erinevaid materjale ja võtteid omavahelistes põhjendamatutes seostes mõjub kirju segadusena. Seda võib öelda ka info kujundamise kohta. Ostjana on raske leida otsitavat. Eesti lipu värvid ülejäänud koloriidiga kohe kuidagi ei haaku. Iseenesest on tore mõte viia kaubamaja tunnus, mahuline element, peaukse kohal läbi klaasseina. Vaskpleki, klombitud dolomiidi ja naljakate «kipsantiik»-elementide «sõbralik» naabrus ei lase sellelgi mõttel kõlada. Häirib vale astme sügavus suurel puittrepil. Treitud pingikesed üliavaratel ootesaartel on ilmselt ajutised, aga kogu kujundust hoolikalt silmitsedes ei või selles nii kindel olla.
Lähtuvalt sellest, et olen inimene, kes külastab korra nädalas suurt kauplust, mulle Kristiine kaubanduskeskus meeldib. Meeldib topeltvalgustus, loodusliku valguse osa selles.
Arhitektuur tuletas küll pisut meelde hiigellinnade kaubamaju, mis suunduvad kõrgusse. See ei ole meie suhteliselt madalate lagedega kaubanduskeskuste kõrval tavaline. Märkimist väärib poodide avatus, kõikjal on liikumisruumi.
Ka sildimajandus tundus korras olevat. Kaubad ja kauplused leiab kergesti. Kuna ruum tervikuna on avar, leiab kaldteed, trepid ja liftid kergesti. Hoone on ühtviisi sõbralik nii liikumispuudega inimesele kui uljale rulluisutajale. Pastelsed värvitoonid mõjuvad sõbralikult.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele