• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoaktsiis uute autode hindu ei langeta

Suzuki ja Seati müügiga tegeleva ASi Japauto müügidirektor Erkki Ots rääkis eile, et kuna eelmise aktsiisitõusu ajal suurenes nende põhiliste müügimudelite aktsiisimäär umbes 2000 krooni võrra ning nüüd alaneb see vähem kui 1000 krooni võrra, siis jäävad enamiku mudelite hinnad muutumatuks. «Aktsiisitõusu ajal jätsime hinnad samaks ning vahe kompenseerisime oma kasumimarginaalist. Seepärast pole ka põhjust hindu alandada, marginaal on kokkuvõttes ikkagi vähenenud,» rääkis Ots.
Ettevõtte enimostetava mudeli, 1,6-liitrise Suzuki Baleno aktsiis langes Otsa sõnul 938 krooni. «Ausalt öeldes ootasin ma sellest aktsiisimuutusest natukene rohkem,» lausus ta.
Ainsana muutuvad Japautos diiselmootoriga autode hinnad. 1,9-liitrise diiselauto maksumäär tuleb 3000 krooni võrra allapoole, sõnas Ots.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema hinnangul on autode maksukoormus endiselt liiga suur ning riik on läinud maksukogumisel kergema vastupanu teed. «Meie maksame autode pealt kõiki makse, nii et silm on sinine. Samas öeldakse alkoholi ja tubaka puhul, oi, me vist ei saa siit ikkagi aktsiise kogutud,» sõnas Ots.
Hondade müüja Veho Eesti ASi Tallinna piirkonna juht Ando Nõel lausus, et aktsiisilangus ettevõtte hinnakirja esialgu ei muuda. Suure mootori töömahuga markide puhul, nagu Honda Legend, on aktsiisivahe päris korralik. Samas ei ole luksuslikud mudelid need, mida iga kuu mitu tükki müüakse. Honda Civicu puhul on aga aktsiisimuutus nii minimaalne, et auto hinda see ei mõjuta, tõdes Nõel.
Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt sõnas, et uued aktsiisimäärad on tegelikult kasutatud autode maaletoojate lobitöö tulemus ning uute keskklassi autode müüjaid see ei mõjuta. «Uus seadus on suures osas butafoorne, mis tehti tegemise pärast,» lausus ta.
Küti sõnul kavatseb põhiliselt Toyotat ja Opelit müüv Amserv hinnakirja lähiajal üle vaadata. «Eks me nende kopikatega mängime, « ütles Kütt.
Mootorsõidukite aktsiisimäärasid tõstis Mart Siimanni juhitud valitsus ning need jõustusid 1. aprillil. Märtsivalimistel võitnud koalitsioon teatas võimule tulles kohe, et kavatseb aktsiisimäärasid vähendada ning juuni keskel võttiski riigikogu vastu seadusemuudatuse, mis eile jõustus.
Autor: Henrik Ilves

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele