• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piinarikas Leedu piir

    Grenctale piiripunktis toimuv on rõõmuks aga kohalikele elanikele, kes saavad januste ja näljaste ootajate arvel korraliku päevateenistuse. Rohkem kui poolekilomeetrise saba ümber sõeluvad jäätisemüüjad, t?eburekitünniga noormehed, sigareti- ja koogipakkujad. Tee ääres on autokapottidel õunakastid ja pagasnikutest saab osta plastikpudelites erinevaid jooke.
    Noormeestest ja neidudest müüjad eelistavad Läti ja Leedu autosid. Eestimaine numbrimärk hoiab millegipärast enamuse nännipakkujatest eemale. Äri läheb aga hästi, sest kui ikka mitte millegagi enam pole tegeleda, tundub ka haralise Leedu rahvusküpsetise järamine huvitav.
    Kõige hakkajamad on püstitanud veidi enne piiripunkti kohviku, kus rahuldatakse inimeste esmavajadusi. WC ukse ees istub äärmiselt asjalik umbes kümneaastane tüdruk, kes tahab ukse avamise eest 10 Läti santiimi või 25 Leedu senti.
    Siin toimib igasugune raha. Käbe baaridaam lööb arve kokku kõigepealt littides, küsib siis, mis rahas makstakse, vaatab lakke ja ütleb arve kohe ka lattides, või kui vaja, siis dollarites. «Ütelge kohe, mis rahas te maksate ja kas tahate sööki kaasa või siin,» õpetab ta vahepeal järjekorda. «Nii hoiame aega kokku, aga aeg on ju raha!»
    Summad ongi reeglina ümmargused, sest müntidega pole närvilisevõitu järjekorda teenindades aega jännata. Näiteks kaks kohvi ja neli võileiba maksab 10 litti, mis on veidi üle 37 krooni. Kui on nälg, saab papptaldrikule 50 krooni ringis maksva prae.
    Lõpuks avaneb Leedu Vabariigist väljaviiv tõkkepuu ka meie ees.
    Pärast kõigi autos olevate dokumentide ettenäitamist eri putkades istuvatele meestele saame neli paberitükikest nelja templiga ja võime sõita, kuhu iganes tahame. Kedagi ei huvitanud meie pagasiruum, auto kerenumber ega isegi mitte passi ja isiku samasuse tuvastamine. Samuti ei tahtnud keegi näha vahepeal meie auto tagaistmele asunud hääletajate passe.
    Millest õigupoolest tekib selline kõiki plaane halvav saba Läti-Leedu piiril, jäigi arusaamatuks. Eesti-Läti piiril peatusime kümneks minutiks, selle aja jooksul vaadati hoolikalt üle nii meie passid, pagasiruum kui ka auto kerenumber.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Boroditši vallandamine oli õige, kuid probleemi linn ei lahendanud
Kuniks Keskerakonna seljatagusega linnafirmade nõukogude liikmed ei vastuta jamade korral mitte kunagi mitte millegi eest, ei parane ka linna juhtimise kvaliteet ja läbipaistvus, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kuniks Keskerakonna seljatagusega linnafirmade nõukogude liikmed ei vastuta jamade korral mitte kunagi mitte millegi eest, ei parane ka linna juhtimise kvaliteet ja läbipaistvus, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tesla aktsia S&P 500 ESG indeksist väjaviskamine ajas Elon Muski raevu
Elektriautode tootja Tesla eemaldati laialdaselt jälgitud S&P 500 ESG indeksist, tegevjuht Elon Musk vastas karmide säutsudega Twitteris.
Elektriautode tootja Tesla eemaldati laialdaselt jälgitud S&P 500 ESG indeksist, tegevjuht Elon Musk vastas karmide säutsudega Twitteris.
Emöke Sogenbits: aga nii pikka jamade rodu pole ma oma elus veel näinud!
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits.
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits.
Soome rublades ei maksa, firmad panevad ennast gaasikatkestuseks valmis
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Kinnisvaratehingute arv jäi möödunud aprillile alla, ent hinnad kasvasid kõvasti
Tänavu aprillis tehti maa-ameti andmeil sama palju kinnisvara tehinguid nagu 2019. aasta aprillis. Samas oli neid vähem kui eelmisel aprillil ja mail, mil tehti rekord arv tehinguid.
Tänavu aprillis tehti maa-ameti andmeil sama palju kinnisvara tehinguid nagu 2019. aasta aprillis. Samas oli neid vähem kui eelmisel aprillil ja mail, mil tehti rekord arv tehinguid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.