Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Missioonitunne võimendab ostuhuvi
Tarbijate missioonitunne suurendas Kalevi Annekese müüki 71% ja Coca-Colal 20%. Procter & Gamble ei ole julgenud prognoosi avaldada, kui palju võiks tema ulatuslik lastekodude toetuskampaania käivet kasvatada.
Tänavu septembrist detsembrini korraldab Procter & Gamble ulatusliku kampaania kuue Eesti lastekodu toetamiseks, lubades neile vähemalt 585 000 krooni eraldada.
Müügilt saadud protsendiga on firmad lapsi toetanud varemgi, kuid mitte nii suure summaga.
Septembri keskel andsid Coca-Cola ja Statoil Tallinna lastehaigla toetusfondile ühekordse kampaaniaga kogutud 27 000 krooni. Kalev on toetanud iga kuu 15 000, Suva 2000 ja Linnatakso ligi 1000 krooniga.
Procter & Gamble on arvestanud, et seitsme toote (Ariel, Pantene, Always, Pampers, Tide, Head & Shoulders ja Blend-a-med) kolme kuu läbimüügilt saaks 1,5% eraldamisel lastekodudele annetada 40 000 dollarit ehk 585 000 krooni.
Muidugi loodab P&G, et labimüük oleks tunduvalt suurem kui keskmiselt, seda enam saaks toetada lastekodusid.
P&G ei ole prognoosinud, kui palju võiks nimetatud kaupade läbimüük inimeste missioonitunde tõttu suureneda.
Olen veendunud, et Eestis on kehtinud pikka aega arvamus, et riik ehk mittetulunduslikud organisatsioonid peaks tegelema sotsiaalküsimustega. Seega on firmad olnud heategevuses passiivsed sponsorid, kuid mitte aktiivsed tegutsejad.
Kalev on viimased kolm aastat korraldanud müügikampaaniaid enne lastekaitsepäeva, rõhudes müügiargumendile (ostes «Annekese», toetad Tallinna lastehaiglat). Tänavu mais kasvas müük 71% võrra kuu keskmisega võrreldes.
Siiski ei saa seda tõusu panna ainult inimeste altruismi arvele, sest seda toetasid ka eriväljapanekud kauplustes.
Mõte korraldada toetuskampaania haigete laste aitamiseks sai alguse juba aasta alguses, kampaania toimus tänavu 28. juunist 1. augustini.
Statoil toetas meie ideed soovist hoolitseda laste eest. On üsna raske määratleda, kui palju osteti pelgalt missioonitundest, kuid arvestasime välja, et 15--20% tõusis 0,5-liitrise Coca-Cola läbimüük küll.