• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue Volvoga ununeb tankimine

    Uue viiesilindrilise mootoriga Volvo S80ga sõites tekib kahtlus, et pardakompuuter valetab -- sadu kilomeetreid selja taha jättes näitab see kütuse lõppemiseni jäävate kilomeetrite arvu ikka ühesugusena.
    Kui viiesilindrilise mootoriga S80 70 liitrit sisaldav kütusepaak pilgeni täis panna, võib tankimise unustada pikemaks ajaks. 2,4-liitrine 170hobujõuline mootor on sama ökonoomne kui mõnel 1,4-liitrisel väikeautol. Lisaks on saadaval veelgi ökonoomsem, 140hobujõuline mootor.
    Maanteesõidul näitab pardakompuuter kütuse hetkekulu kohta lausa müstilisi numbreid: 90kilomeetrise tunnikiiruse juures kõigub see 4,9st 5,1 liitrini saja kilomeetri kohta. Lisades kiirust saja kilomeetrini tunnis, tõuseb kütusekulu veidi üle 6 liitri ja 120 juures püsib näitaja 8 ja 9 liitri vahel saja kilomeetri kohta.
    Linnasõidul mõistagi enam nii odavalt läbi ei saa, kuid keskmine tulemus 8,1 liitrit saja kilomeetri kohta on suure keskklassi masina puhul enam kui üllatav. Seda enam, et kiirendamisega proovisõitjad just tagasi ei hoidnud ja kiirendus on vaatamata säästlikkusele igati korralik.
    Manuaalkäigukastiga suure keskklassi auto arendab sajakilomeetrise tunnikiiruse 9 sekundiga ja viiesilindriline ridamootor tagab jõulise ja pika tõmbe alates 2000 kuni 6000 pöördeni minutis. Samas võtab paigalt stardiga harjumine aega, sest kui natukenegi gaasipedaali vajutamisega hiljaks jääda, on oht, et mootor sureb välja. See on pea ainus, mis S80 sõites negatiivse mulje jättis.
    Kõik muu on Volvo lipulaeva vääriline. Auto varustuses on olemas kõik vajalik, alates hääletult töötavatest elektrilistest klaasitõstukitest lõpetades kliimaseadmega. Lisana saab paigaldada sisse ehitatud mobiiltelefoni, mille mikrofon on tahavaatepeegli juures, nupud roolil ja kõlar istme peatoe sees.
    Rootslased on aga keskkonnasäästliku auto ehitamisega läinud koguni nii kaugele, et säästetakse ka juhi tervist, sest näiteks tuhatoosi juhi käeulatusest küll ei õnnestunud leida.
    Turvalisusel on Volvo S80 juures üsna kohatu pikemalt peatuda, sest maailma kõige turvalisema auto tiitel kõneleb ise enda eest. Samuti see, et tegemist on ühe esimese autoga maailmas, millel puuduvad tavapärased elektrijuhtmed ja kogu autot kontrollivad 18 arvutit, mis on ühendatud optilise kaabliga.
    Hind on uue mootoriga variandi puhul soodsam kui kuuesilindrilisel eelkäijal. Viimase hinnad algavad alates 537 000 kroonist, uuel aga alates 442 500-st.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Raadiohitid: hinnatõusust ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Tootjahinnad on aastaga tõusnud kolmandiku võrra
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.