• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 01.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uue Volvoga ununeb tankimine

Uue viiesilindrilise mootoriga Volvo S80ga sõites tekib kahtlus, et pardakompuuter valetab -- sadu kilomeetreid selja taha jättes näitab see kütuse lõppemiseni jäävate kilomeetrite arvu ikka ühesugusena.
Kui viiesilindrilise mootoriga S80 70 liitrit sisaldav kütusepaak pilgeni täis panna, võib tankimise unustada pikemaks ajaks. 2,4-liitrine 170hobujõuline mootor on sama ökonoomne kui mõnel 1,4-liitrisel väikeautol. Lisaks on saadaval veelgi ökonoomsem, 140hobujõuline mootor.
Maanteesõidul näitab pardakompuuter kütuse hetkekulu kohta lausa müstilisi numbreid: 90kilomeetrise tunnikiiruse juures kõigub see 4,9st 5,1 liitrini saja kilomeetri kohta. Lisades kiirust saja kilomeetrini tunnis, tõuseb kütusekulu veidi üle 6 liitri ja 120 juures püsib näitaja 8 ja 9 liitri vahel saja kilomeetri kohta.
Linnasõidul mõistagi enam nii odavalt läbi ei saa, kuid keskmine tulemus 8,1 liitrit saja kilomeetri kohta on suure keskklassi masina puhul enam kui üllatav. Seda enam, et kiirendamisega proovisõitjad just tagasi ei hoidnud ja kiirendus on vaatamata säästlikkusele igati korralik.
Manuaalkäigukastiga suure keskklassi auto arendab sajakilomeetrise tunnikiiruse 9 sekundiga ja viiesilindriline ridamootor tagab jõulise ja pika tõmbe alates 2000 kuni 6000 pöördeni minutis. Samas võtab paigalt stardiga harjumine aega, sest kui natukenegi gaasipedaali vajutamisega hiljaks jääda, on oht, et mootor sureb välja. See on pea ainus, mis S80 sõites negatiivse mulje jättis.
Kõik muu on Volvo lipulaeva vääriline. Auto varustuses on olemas kõik vajalik, alates hääletult töötavatest elektrilistest klaasitõstukitest lõpetades kliimaseadmega. Lisana saab paigaldada sisse ehitatud mobiiltelefoni, mille mikrofon on tahavaatepeegli juures, nupud roolil ja kõlar istme peatoe sees.
Rootslased on aga keskkonnasäästliku auto ehitamisega läinud koguni nii kaugele, et säästetakse ka juhi tervist, sest näiteks tuhatoosi juhi käeulatusest küll ei õnnestunud leida.
Turvalisusel on Volvo S80 juures üsna kohatu pikemalt peatuda, sest maailma kõige turvalisema auto tiitel kõneleb ise enda eest. Samuti see, et tegemist on ühe esimese autoga maailmas, millel puuduvad tavapärased elektrijuhtmed ja kogu autot kontrollivad 18 arvutit, mis on ühendatud optilise kaabliga.
Hind on uue mootoriga variandi puhul soodsam kui kuuesilindrilisel eelkäijal. Viimase hinnad algavad alates 537 000 kroonist, uuel aga alates 442 500-st.
Vt. ka Volvo S80 tehnilised andmed

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele