Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti teedel sõidavad tapjaveokid
Kaks kontrollreidi on tõestanud, et Eesti maanteedel sõidavad veokid, mis oma halva tehnilise seisukorra või juhi üleväsimuse tõttu on teistele liiklejatele eluohtlikud.
Veokite tehniline kontroll viidi Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) eestvedamisel läbi juulis Ikla piiripunktis. Kolme päeva jooksul avastati ligi 40 nõuetele mittevastavat veoautot. ERAA on teinud teede- ja sideministeeriumile ettepaneku kohaldada Eesti maanteedel avastatud liiklusohtlike puudustega veokitele sundpukseerimist avariiremondiks lähimasse autoremonditöökotta.
Peaaegu pooled veokijuhid on iga nädal kauem roolis, kui seda lubab rahvusvaheliselt kehtiv sõidu- ja puhkeaega reguleeriv AETR-konventsioon.
Eesti transpordi- ja teetööliste ametühing (ETTA) viis eelmisel nädalal Pärnu maanteel veokeid kinni pidades läbi kontrollküsitluse, tundes huvi autojuhtide tööaja pikkuse vastu. Küsitleti 87 veoki- ja 7 bussijuhti. Neist vaid 45 kinnitasid, et nende sõiduaeg ei ületa nädalas 40 tundi, mis on piirmäär AETR-konventsiooni järgi.
Küsitleti ka juhtide teadmisi AETR-konventsiooni kohta. Valdav enamik autojuhte oli nõudmistega kursis. ETTA juhatuse esimehe Vahur Soikmetsa kinnitusel tuli ette juhtumeid, kus rahvusvahelisel veol töötaval autol polnud juht sõiduaega salvestavasse sõidumeerikusse sisse pannud meeriku ketast või oli ketta sisestanud valetpidi. Soikmetsa sõnul tunnistasid mõned juhid, et teevad niimoodi teadlikult, täites tööandja nõudmisi.