• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 12.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti teedel sõidavad tapjaveokid

Kaks kontrollreidi on tõestanud, et Eesti maanteedel sõidavad veokid, mis oma halva tehnilise seisukorra või juhi üleväsimuse tõttu on teistele liiklejatele eluohtlikud.
Veokite tehniline kontroll viidi Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) eestvedamisel läbi juulis Ikla piiripunktis. Kolme päeva jooksul avastati ligi 40 nõuetele mittevastavat veoautot. ERAA on teinud teede- ja sideministeeriumile ettepaneku kohaldada Eesti maanteedel avastatud liiklusohtlike puudustega veokitele sundpukseerimist avariiremondiks lähimasse autoremonditöökotta.
Peaaegu pooled veokijuhid on iga nädal kauem roolis, kui seda lubab rahvusvaheliselt kehtiv sõidu- ja puhkeaega reguleeriv AETR-konventsioon.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti transpordi- ja teetööliste ametühing (ETTA) viis eelmisel nädalal Pärnu maanteel veokeid kinni pidades läbi kontrollküsitluse, tundes huvi autojuhtide tööaja pikkuse vastu. Küsitleti 87 veoki- ja 7 bussijuhti. Neist vaid 45 kinnitasid, et nende sõiduaeg ei ületa nädalas 40 tundi, mis on piirmäär AETR-konventsiooni järgi.
Küsitleti ka juhtide teadmisi AETR-konventsiooni kohta. Valdav enamik autojuhte oli nõudmistega kursis. ETTA juhatuse esimehe Vahur Soikmetsa kinnitusel tuli ette juhtumeid, kus rahvusvahelisel veol töötaval autol polnud juht sõiduaega salvestavasse sõidumeerikusse sisse pannud meeriku ketast või oli ketta sisestanud valetpidi. Soikmetsa sõnul tunnistasid mõned juhid, et teevad niimoodi teadlikult, täites tööandja nõudmisi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele