• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • 14.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tootjanimi päästab ülekulutamisest

Paljud globaalsed ettevõtted on võtnud oma turundusplaanides kulutuste efektiivsemaks juhtimiseks suuna individuaalsete brand?ide arvu järsule vähendamisele. Näiteks seadis Unilever eelmisel aastal eesmärgiks vähendada 1600 brand?i 400ni. Ka Nestle, kelle portfellis on ligi 8500 brand?i, eelistab arendada katus-brand?i strateegiat.
Saab eristada kahte brand?i arendamise mudelit. Unifitseeritud mudeli puhul keskendutakse korporatiiv- või katus-brand?ide arendamisele: luuakse üldine brand, mis ühendab tootegruppe või ka ettevõtte kogu märgistatud tegevust.
Individuaalsed margitooted ehk toote-brand?id on üksikute brand?ide strateegia esindajad, näiteks Procter&Gamble ja Unilever. See mudel väldiks ühe toote võimalikest probleemidest tekkinud negatiivsete hinnangute kandumist ettevõtte üldisesse mainekapitali. Samas, tehes turunduskulutusi killustatult vaid üksikutele margitoodetele, jääb tihti tootja mainekuvand hoopis välja kujunemata.
Eristatakse ka kolmandat mudelit, mis on eelnevate vahepealne, nn toetav mudel.
Autor: Aivar Voog

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele