• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 31.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hübriidautol on veel piisavalt arenguruumi

Suutlikkuse osas pole Insightile palju ette heita. 1-liitrine mootor, millel vaid kolm silindrit, kiirendab proovisõidul täislastis (2 kogukat meest) 100 km-ni tunnis 13,4 sekundiga ja arendab kiirust 170 km/h, kulutades sealjuures keskmiselt vaid 4.2 liitrit kütust saja kilomeetri kohta. Seda kõike tänu imekitsale 10 kW võimsusega alalisvoolu mootorile, mis hooratta asemel bensiinimootorile võhma juurde annab. Kui Insighti bensiinimootori maksimaalne pöördemoment on vaid 90 Nm 4800 pöörde juures minutis, siis koos eletrimootoriga annab jõuallikas välja 113 Nm juba 1500 pöörde juures minutis. Kui kiirendada, annab elektrimootor lisahoogu, kui gaasi maha lasta, laeb akusid. Väikseima kütusekulu saamiseks näitab tabloo, kas vahetada käik suuremaks või madalamaks.
Ka auto väike kaal ja voolujoonelisus teenivad säästlikkuse huve. Tagaratta koopad on kaetud ja tagaosa esimesest oluliselt kitsam. Tagarataste vahe on tervelt 11 sentimeetrit väiksem kui esiratastel. Alumiiniumkerega auto kaalub koos akude ja mootoriga kokku vaid 850 kg.
Kogu selle tehnikaime suureks puuduseks on aga tema praktilisus ja kõrge hind. Autol on vaid kaks istekohta, isegi kõige pisemat last ei majuta autosse ära. Tagaosas laiutavad nikkel metall-hüdriid akud jätavad pagasile ruumi vaid 43 liitrit. Kerguse ja suure rööpmeerinevuse tõttu kipub auto kruusateel vägisi käest minema, maanteel paneb masina vibama külgtuul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sestap on selge, et mõne liitri võrra väiksem kütusekulu pole argument, et tasa teenida 320 000 kroonist hinda. Idee iseenesest on aga hea. Kui näiteks Honda S2000 saaks elektriga veel mõnikümmend lisahobujõudu ja kütusekulu langeks poole võrra, leiduks ilmselt ka hübriidautole ostja.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele