• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 16.05.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tramm on bussist atraktiivsem

Meediaagentuur planeeris Liptoni reklaami trammidele ja esitas oma kava Unileveri Balti peakontorisse Riias. Unilever Eesti trade marketeer Jana Aleksius ütleb, et meediaagentuur esitas ettevõttele transpordi teekonna, reklaampinna hinnad, sõidukite (trammide) arvu ning nendele andmetele toetudes arvutatakse hinna ja kontaktide arvu suhe. Tulemusena leiti, et trammid on kõige etemad, sest neil on tihe sõidugraafik ja nad liiguvad kesklinna piirkonnas. Bussid ja trollid sõidavad ka äärelinna, mistõttu on neid vähem märgata.
Samas väidab Sõidukireklaami Keskus, et ühte reklaambussi on võimalik panna ka rohkematele ja parimatele liinidele sõitma, mis suurendab selle väärtust.
Meediakanali valikul tuleb arvestada mitmeid tegureid ? kampaania eesmärke, strateegiat, sihtrühma, meediakanali auditooriumit, kontakti hinda, efektiivsust, imagot jmt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui selle tulemusena on trammidel rohkem reklaami kui bussidel või trollidel, siis see lihtsalt on nii. Pealegi, trammide ning busside ja trollide sihtauditooriumid erinevad osaliselt üksteisest.
Kindlasti ei saa öelda, et tramme eelistataks põhjendamatult teistele transpordivahenditele.
Kui vaadelda Soome ja Rootsi meediaturgu, võib täheldada märgatavaid erinevusi võrreldes Eestiga. Nendes riikides valitakse meediakanalid peamiselt efektiivsuse näitajate põhjal, kuid Eestis jälgitakse rohkem trendi. Kõige enam on märgata seda välireklaamis.
Välimeediakanalitest on kampaaniate läbiviimiseks vähem kasutatud reklaami ühissõidukitel, samas tema efektiivsuse näitajad on väga head. Näiteks Tallinki suusareiside reklaam ainult 25 Tallinna bussidel jõudis kahe kuuga 58ni Tallinna elanikkonnast.
Ühissõidukite reklaampinna oskamatu kasutamisega võivad aga kaasneda ebaefektiivsed näitajad.
Mainekujundusreklaamiga välimeedias meenuvad esimesena reklaamid trammidel. Trammil reklaamimise otsuse teeb tavaliselt reklaamiandja juba enne, kui ta meedia-agentuuriga konsulteerib. See on suures osas trendi jälgimine, kus jäetakse efektiivsuse näitajad tagaplaanile.
Reklaamtrammidel on selged küllastumise tunnused, mis vähendab efektiivsust. Tähelepanuta on jäänud muud ühistranspordivahendid, kus reklaam tõmbab suuremat tähelepanu, kuna eristub paremini ümbritsevast. Näiteks Electroluxi reklaambuss jõudis poolteise aastaga 53ni Tallinna elanikkonnast, liikudes vaid kahel liinil.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele