• OMX Baltic0,21%307,5
  • OMX Riga−0,02%866,96
  • OMX Tallinn0,08%2 080,03
  • OMX Vilnius0,01%1 202,56
  • S&P 5000,41%5 935,94
  • DOW 300,08%42 305,48
  • Nasdaq 0,67%19 242,61
  • FTSE 1000,02%8 774,26
  • Nikkei 225−1,3%37 470,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,76
  • OMX Baltic0,21%307,5
  • OMX Riga−0,02%866,96
  • OMX Tallinn0,08%2 080,03
  • OMX Vilnius0,01%1 202,56
  • S&P 5000,41%5 935,94
  • DOW 300,08%42 305,48
  • Nasdaq 0,67%19 242,61
  • FTSE 1000,02%8 774,26
  • Nikkei 225−1,3%37 470,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,76
  • 26.09.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusdirektorit piiravad seadused

Paljude turundusjuhtide töö hõlmab turunduskommunikatsiooni valdkonda. Avalikkusele edastatav info olema kooskõlas konkurentsiseadusega. Seaduse tundmine aitab ära hoida katteta lubaduste andmist üldsusele ja klientide-tarbijate tahtmatut eksitamist info edastamisel.
Kuna oma igapäevatöös puutub turundusjuht tihti kokku reklaami ja kommunikatsiooni edastamisega, siis peab ta end kursis hoidma reklaamile esitatavate üldnõuetega. Seda valdkonda reguleerib reklaamiseadus.
Turundusjuhi tegevus hõlmab ka brändi loomist ja organisatsioonide ühinemisel uue kaubamärgi turule toomist (re-branding). Re-branding on pikaajaline protsess ja juhil on väga oluline järgida kaubamärgiseadust selleks, et ära hoida sarnaste kaubamärkide loomist. Seaduse mittetundmine võib kaasa tuua olukorra, et kaubamärki polegi võimalik registreerida. Kaubamärgi temaatikaga seonduvat reguleerib kaubamärgiseadus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui uus kaubamärk on turule toodud, on oluline kaitsta selle kaubamärgi piirkonda (tegevusala). Üldjuhul tegutsevad siin turundusjuht ja jurist käsikäes, uurimaks välja võimalust patenteerida oma kaubamärk ja kaubamärgi alla kuuluvad tegevusalad kindlas piirkonnas. Siinkohal on otstarbekas tutvuda patendiseadusega.
Kauba või teenuse müümisel füüsilisest isikust tarbijale on turundusjuhil oluline järgida tarbijakaitseseaduses kindlaks määratud nõudeid.
Äriseadustiku tundmine on vajalik igale juhile, kuna seadustik sätestab ettevõtja tegutsemise alused ning reguleerib mitmete õiguslike protseduuride teostamise korra ettevõtluses. Sõltuvalt ettevõtte tegevusvaldkonnast on turundusjuhil vajalik järgida ka spetsiifilist valdkonda reguleerivaid akte. Näiteks avalikule (börsil noteeritud) ettevõttele seab ranged reeglid ja kohustused organisatsiooni igapäevatoimingutele börsireglement.
Teiste ettevõtetega lepinguid sõlmival turundusjuhil on vajalik oma töövaldkonna piires teada tsiviilkoodeksit ja tsiviilseadustiku üldosa seaduse üldprintsiipe.
Rahvusvaheliselt tegutseva ettevõtte turundusjuhil lisandub loetellu tolliseadus ja tollieeskirjad, mis sätestavad tolliprotseduurid ja nende teostamise korra. Seaduse tundmine aitab turundusjuhil planeerida aega ja ressursse, mis kulub kaupade ja teenuste toimetamisel üle riigipiiri (nt välismaalt tellitud trükiste või müügiedenduseks vajalike toodete kohaletoimetamiseks Eestisse).
Paljudele ettevõtetele on riigihanked ja ka sellest tulenevad erasektori allhanked tegutsemise aluseks. Seetõttu on vajalik olla kursis ka riigihangete seadusega.
Loomulikult võiks tippjuhi vastutusega turundusjuht olla kursis raamatupidamis- ja maksuseadusandluse põhiprintsiipidega.

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele