Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õli segamist tasub vältida
Sageli tuleb vanemate autode puhul ette olukordi, mil auto õlituli pidurdades või kurvis vilksatab ja kiiremas korras on tarvis õli juurde lisada. Kui tagavara on otsa saanud, tuleb õli kohe osta. Meie tanklate häda on aga selles, et nad ei hiilga oma tootevalikuga ja iga tanklakett müüb oma toodet. Kui autos on aga Statoili õli ja tee ääres on Neste tankla, siis peab juht otsustama, kas sõita ehku peale edasi või segada eri marki õlisid?
Kindlasti tasub siiski segada. Kuid jälgima peab, et ostetaks sama tüüpi õli. Kui mootoris on mineraalõli, siis ei tohi sinna lisada poolsüntees- või sünteesõli ja vastupidi. Kui selgub, et antud tanklas pole ikkagi sama tüüpi õli saada ja järgmiseni veel mitukümmend kilomeetrit sõita, ei juhtu ka midagi hullu, kui õli segada. Kuid sihtpunkti jõudes tuleb õli mootoris kiiresti ringi vahetada.
Karta ei tasu mootoriõlidel olevat numbrit. Need näitavad vaid viskoossuse astet ja kui mark ja tüüp on sama, siis ei kaasne erinevate viskoossusega õlide segamisega midagi hullu. Oluline on teda, et talvistel õlidel on esimene number väiksem, suvistel suurem. Sestap pole mõtet talvel sõita 15W-40 õliga ja suvel 5W-40 õliga.
Autor: Rein Neljand