Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Risukirjaniku hea idee müüb rohkem kui tuhat müügimeest

    Mida ta mõtleb? On ta poiss või tüdruk? Me ei tea temast midagi, müts varjab ta nägu. On see reklaam? Veel mitte.
    Tavaliselt jääb niisugune pilt ajalehes meile märkamatuks. Ta ei torgi meid. Copywriter ehk risukirjanik lisab pildile mõned mõttekesed: elu on lühike, lapsepõlv veel lühem.
    Tavaline foto hakkab hingama. Väikese intriigiga puhutakse elu sisse ka tarbija kujutluspildile, säilitades tugeva seose tootega.
    Häid ideid on kuratlikult raske leida. Neid on aga nähtavasti veelgi raskem ära tunda. Mis on hea reklaam, mille eest võib raha kohe välja käia?
    Kui teaks, mis on hea, oleks 80?90 protsenti reklaamile kulutatavatest summadest firmadele alles jäänud. Võiks ju soovitada Kuuse taadi ennustusteenust. Reklaamitegijad peaks võib-olla ütlema, et nüüd teeme halva ja homme teeme hea reklaami.
    Sageli soovitaks firmal raha hoida, koguda ja lõpuks midagi toekamat tellida, mis rahuldaks nii tellijat kui autorit ja tooks firmale ka tagasi.
    Lihtsam oleks küsida, mis põhjusel üks reklaam töötab, teine aga mitte?
    Reklaamindus on lihtne ? maksab selgus, loovus ja õige ajastatus. Hea reklaam ergutab, paneb endast rääkima. Tekst on lihtne, kontsentreeritud mõtte ja sõnaga. Copy ei ole paks juturaamat, vaid tooteväärtuste dramatiseering maksimaalselt üheminutilises näidendis.
    Geniaalne reklaamtekst valmib koostöös tellija ja tootega. Kogu maagia peitub tootes, ütles reklaami alustala Bill Bernbach. Mida rohkem väärtusi tootest välja pigistada, seda parem saab olla tulemus. Turule saab tulla aga ainult ühe väärtusega ? argumendiga, millel põhineb reklaami läbiv idee.
    Sina oled esimene, kes pakutud ideega kohtub. Vali hoolega, sest sina maksad. Kui maksad, maksa uue eest. Hea idee räägib ja müüb rohkem kui tuhat müügimeest kokku.
    Kõigi reeglite järgi tehtud reklaam on etteaimatav. Ootuspärane reklaam võib olla hea, kuid ta on hall ja tarbijale igav.
    Kõige loovam, raskem, naljakam ja kallim töö reklaami tegemisel on idee otsingud ehk loominguline protsess. Näitleja peab karakteri leidmiseks läbi nämmutama kohutava hulga igasugust materjali selleks, et öelda laval lõpuks: ?Härra, teile on kiri.? Selle lihtsa lause auditooriumile meeldejäävaks tegemiseks rabatakse, higipull otsa ees, tehakse kümneid etüüde, karjutakse ja vaieldakse. Aega on vähemalt kaks kuud. Reklaamis on ajafaktor karmim. Päevas peab tulema kõvasti rohkem kui üks idee ja kõik tasemel.
    Reklaamil on rohkem vaenlasi kui kellelgi teisel, sest ta sajab uksest ja aknast sisse oma agressiivsusega. Halb muusika ajab massid hulluks, halb reklaam samuti. Reklaamitegijad ei ole edetabelites, nende tööviljadest elab aga kogu äri.
    Autor: Harry Kõrvits
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Keskpank võib tõsta intressi, aga enne paneb inflatsioonile käe ette jahtuv majandus
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Mihkel Nestor: palgakasv võinuks olla suuremgi, tööturg püsib tugev Tööstuses oleks koondatud varem või hiljem
Peamise stsenaariumi kohaselt jäävad palgakasv ja tööhõive suhteliselt kõrgeks ka järgnevatel kuudel, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Peamise stsenaariumi kohaselt jäävad palgakasv ja tööhõive suhteliselt kõrgeks ka järgnevatel kuudel, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Kanada esimese kuue kuu ülejäägiks kujunes 1,72 miljardit
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Äripäeva kirjastus jagab kiirematele juhtimis- ja elutarkust poolmuidu
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Selveri Köögi peolauatoodete tellimine käib nüüd e-Selveri kaudu
Seni sai Selveri Köögi peolauatooteid tellida Selveri tütarettevõtte Kulinaaria e-poe kaudu, alates oktoobrist on aga kogu valik kättesaadav Selveri e-poest. E-Selveri juhataja Erki Koho ja äriarvestuse juht Kristjan Anderson räägivad, mida see muudatus kliendile kaasa toob ja millised uuendused lähiajal veelgi plaanis on.
Seni sai Selveri Köögi peolauatooteid tellida Selveri tütarettevõtte Kulinaaria e-poe kaudu, alates oktoobrist on aga kogu valik kättesaadav Selveri e-poest. E-Selveri juhataja Erki Koho ja äriarvestuse juht Kristjan Anderson räägivad, mida see muudatus kliendile kaasa toob ja millised uuendused lähiajal veelgi plaanis on.

Olulisemad lood

Poola peaminister sai Ungarilt lubaduse lasta Soome ja Rootsi NATOsse
Poola peaminister ütles, et sai Ungari ametivennalt lubaduse Soome ja Rootsi lubamiseks NATOsse järgneva kuu jooksul.
Poola peaminister ütles, et sai Ungari ametivennalt lubaduse Soome ja Rootsi lubamiseks NATOsse järgneva kuu jooksul.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.