Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jim Beam süüdistab konkurenti reklaamiidee varguses
Jim Beami viski maaletooja Avallone ei ole rahul, et Canadian Goldi viskit reklaamitakse sarnase kontseptsiooniga.
Täna ilmus Postimehes ja Maalehes Canadian Goldi reklaam 'Mõistlik ajakasutus', kus kutsuti seltskondi üles nimetatud joogiga aega veetma ja neid hetki fotodele jäädvustama. Reklaamikampaania algatas hulgimüüja Dunker.
Analoogset ideed kandvad Jim Beami reklaamid on Eesti meedias ilmunud juba mitu nädalat. Reklaamide kujundajaks Eestis on Kiige reklaamibüroo, kontseptsioon pärineb rahvusvaheliselt reklaamiagentuurilt Young Rubicam.
Avallone juhi Aivar Merisalu sõnul on see näide, kuidas Eestis ei austata intellektuaalset omandit. Võrdluseks võib siin tuua kasvõi tarkvara legaliseerimise kampaania ja mõtteviisi juurutamise raskused Eesti tarkvarakasutajate hulgas, sõnas ta.
Merisalu hinnangul oleks reklaami autor, reklaamiagentuur Zoom pidanud soliidse reklaamifirmana reklaamikontseptsiooni muutma, juhul, kui selline juba kaante vahel avaldamist ootas.
Sarnane Jim Beami kampaania toimub paralleelselt üheksas Euroopa riigis. Tegemist on brändi imago muutusega, mille käigus üksikust kauboist ja tagaotsitavast röövlist on saanud viskit pruukiv tõeliste sõprade seltskond.
Samas tõdeb Aivar Merisalu ka seda, et idee ei ole uus, tegu on elustiili kaudu lähenemisega (lifestyle approach) ja seda on näiteks Ameerikas varemgi kasutatud tequilabrändide marketingis.