• OMX Baltic−0,3%300,38
  • OMX Riga−0,1%892,62
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,69
  • OMX Vilnius0,48%1 205,41
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,32%8 802,98
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic−0,3%300,38
  • OMX Riga−0,1%892,62
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,69
  • OMX Vilnius0,48%1 205,41
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,32%8 802,98
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 09.11.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Põld teenis Peugeot?de vahendamiselt miljoneid

Eesti autoärimehed süüdistavad Põldu ja tema Peugeot? sõidukeid müüva Kommest Auto osanikust äripartnerit Toomas Rüütmanni, et nad teevad vahendusäri tootjatehase teadmata. Kuna tehas taunivat ühe regiooni automüüja poolset sõidukite vahendamist teise, kallimasse müügipiirkonda, võivat tehased automüüjate sõnul tõsta skeemide lõpetamiseks sõidukite väljamüügihinda Eestisse, mis tõstaks ka autode hindasid müügisalongides.
Kui palju autosid olete te vahendanud?
Tuhande ja kahe tuhande auto vahel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mis aja jooksul?
Need on tänavuse aasta numbrid.
Kas tegu oli valdavalt Peugeot?dega?
Jah.
Kas olete varem ka seda äri ajanud ja mitu autot kokku olete müünud?
Olen varem, kui palju kokku, ei kommenteeri.
Kes teenis põhikasumi?
Kui palju teenisin, ma ei pea vajalikuks kommenteerida. Ma ostan ja müün autod oma kliendile, ma ei vahenda. See on äri, kus kõik on rahul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuhu need Peugeot?d jõuavad?
Mina müün need oma kliendile, kes on Venemaalt.
Nii et autod jäävad Venemaale?
Ei oska kommenteerida, siin on ka teatud ärisaladused, me tahame oma äri hoida.
Väidetavalt taunivad autotehased ühe regiooni automüüjal sõidukite toimetamist teise müügipiirkonda. Kas tehas on tehingust teadlik?
Mina isiklikult koos Toomas Rüütmanniga (Kommest Auto juht ja osanik ? toim.) käisime tehases kokku leppimas. Selliseid suuri tehinguid ei tehta salaja, see pole võimalik.
Kuidas põhjendate Eesti automüüjate kibestumist teie tegemiste suhtes?
Võib-olla on see inimlik kadedus, ma ei oska kommenteerida teiste mõtteid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Miks venelased ise tehasest autosid ei osta?
Nad on liiga suured tegijad, võib-olla nad ei saa kõigest aru, kuidas seda teha.
Kas teil on sellist äri plaanis ka edaspidi ajada?
Sõltub turusituatsioonist, täna on ühed trendid, homme teised.
Kas Äripäeva arvestatud 35 miljoni kroonine kasum ligi 2000 auto müügilt on enam-vähem õige?
Ma ei hakka seda arvestama, aga see number on arvutatud inimeste poolt, kes autoäri põhjalikult ei tunne.
Teil on kontorid Suurbritannias, Venemaal ja Vahemere ääres. Millega te tegelete?
On erinevad äriteemad, seesama autoäri on üks osa meie tegevusest. Rahvusvahelistes äriringkondades olen nagu iga teine suurem tegija.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui suur on teie varandus?
1998. aastal, kui minu kohta oli kurikuulsaid kommentaare (süüdistati, et Põld on kelm ? toim.), piirdus see ühe kilekoti ja riietega, mis mu seljas on. Nüüd ma teen tööd ja selle peale ei mõtle. Kui mu firmal on nii suur osakapital, äsja tõstetud 6,6 mln kroonilt 10,5 mln kroonile, siis see näitab teatud vastutust.
Miks on teie Jaguar S-Type registreeritud offshore-firma nimele?
Ma pole kindel, kas ma seda tahan Eestisse jätta, ma ka ei tea, kaua ma teda üldse pean, nii on asjaajamine kergem.
Kas kõikidelt tehingutelt on kõik riigimaksud tasutud?
Loomulikult.
Millest on tingitud teie tüli motoäss Jüri Raudsikuga?
Eks inimestel tekib ikka arusaamatusi, need on tänaseks reguleeritud, surusime lahkudes kätt ja igaüks elab oma elu edasi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuidas kommenteerite Raudsiku väidet, et tüli ajal teiega mõjutasid teda inimesed, kes olid valmis kasutama füüsilist vägivalda?
See jutt on luulude valdkonnast.
Paar aastat tagasi ütlesid mitmed ärimehed, et te olete kelm. Kas te olete kelm?
Oleks ma kelm, ei saaks ma selliseid suuri asju ajada.
Peugeot?dega kaupleva Kommest Auto direktor Toomas Rüütmann kinnitas eile, et on käinud Urmas Põlluga Peugeot? Prantsusmaal asuvas tehases, kuna Põld soovis Kommest Autolt osta sõidukeid. Rüütmann kinnitas, et Kommest Auto müüs Urmas Põllu poolt esindatavale firmale tänavu 671 Peugeot?d.
Põld ütleb Äripäevale samuti, et ta on käesoleval aastal Eestist välja viinud üle tuhande Peugeot?, millest 671 ostis Kommest Autolt. ?Ma ei saa vastutada kolmandate isikute tegevuse eest,? vastas Rüütmann küsimustele, kust sai Põld ülejäänud sõidukid. Põllu sõnul on ülejäänud autode Eestist läbiviimine vaid transiit. ?Autod on saadud otse tehasest, kuid transiidi puhul on olnud kohtumisi, kus Rüütmann pole osalenud,? lisas Põld.
02.11.2000 Kahtlane automüük
03.11.2000 Eksvormelisõitja Urmas Põld võis Peugeot?dega teenida miljoneid

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele