• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Murra väärtuste filtrist läbi

    Turundaja sõnum või turundusvõte mistahes kommunikatsioonikanalis peab toimimiseks läbima tarbija personaalse väärtuste filtri.
    Isiku väärtusorientatsioonid on suhteliselt püsivad veendumused sellest, et teatud käitumisviisid ja eesmärgid on talle isiklikult head ja sotsiaalselt eelistatavad.
    Kõigil ühte sotsiaaldemograafilisse gruppi kuuluvatel inimestel ei ole sarnased väärtushinnangud. Ehk teisisõnu võib öelda ? kõigil 37aastastel Tallinnas elavatel eesti rahvusest meestel ei ole samad väärtushinnangud.
    Turunduslik sõnum on seda mõjusam, mida rohkem väärtusfiltreid suudab see läbida. Tarbija väärtusmaailma tundmine võimaldab sõnumeid, toote lubadusi kujundada ja turundusvõtteid valida nii, et nad läbiksid selle filtri edukalt.
    Kuna iga isiku personaalset väärtusmaailma on sõnumi kujundamisel võimatu arvestada, tuleb erinevad väärtusmustrid koondada suurematesse gruppidesse.
    Tarbijate väärtusmaailma koondamist võimaldab Prantsusmaal välja töötatud väärtusorientatsioonide seire süsteem RISC, mis paigutab iga üksikisiku kolmemõõtmelisel väljal (avatus/muutused ? stabiilsus, individualism ? sotsiaalsus ning globaalne ? lokaalne) teatud positsioonile.
    Esmapilgul keeruka segmenteerimisena näiv RISC on tegelikult väga rakenduslik, võimaldades lisaks praeguse olukorra kujutamisele prognoosida ja kirjeldada ka tulevikusuundumusi.
    RISC metoodika alusel on võimalik analüüsida põhjuseid, miks üks või teine toode, sõnum või turundusvõte on või ei ole leidnud soovitud vastuvõttu turul. Leida ja eristada ühisjooni praeguste ning veel hõlmamata gruppide väärtustes. RISC annab lähtealuseid, kujundamaks sõnumeid vastavaks hetkel või tulevikus oluliste tarbijasegmentide väärtusorientatsioonidega.
    Kõige üldisemalt: kas sõnum peaks kandma meie- või mina-väärtusi, lokaalset või globaalset vaatenurka, väärtustama uudsust või traditsioone.
    Tänu võrdlusandmetele 50 välisriigiga saab lihtsalt otsustada, kas teisel turul hästi töötanud sõnum võiks toimida ka Eesti, Läti või Leedu tarbijaskonnas.
    Samuti saab hinnata erinevate turundusvõtete ja meediakanalite sobivust eri sihtrühmade väärtusmaailmadega. Võimalik on ka analüüsida, millistesse väärtusorientatsiooni segmentidesse kuuluvad inimesed on turundusvõttele reageerinud või kuhu kuulub ühe kindla meediakanali auditoorium.
    Teades soovitud sihtrühma jagunemist erinevate väärtussegmentide vahel, saab kujundada edukama sõnumi ning turundusvõtete valiku.
    Autor: Esta Kaal
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Börs: USA turul parim nädal alates juunist
USA aktsiaturud lõpetasid reede tõusuga ning Dow Jonesi indeksi jaoks oli see nädal parim alates juunist. Aktsiatel aitasid nädala jooksul kallineda pankade tugevad kvartalitulemused, vahendab Reuters.
USA aktsiaturud lõpetasid reede tõusuga ning Dow Jonesi indeksi jaoks oli see nädal parim alates juunist. Aktsiatel aitasid nädala jooksul kallineda pankade tugevad kvartalitulemused, vahendab Reuters.
Piirangud lennutasid Rakvere firmas keskmise palga üle 4000 euro
Ühes Lääne-Virumaa ettevõttes oli mullu töötajate keskmine palk üle 4000 euro ning ettevõtte juhi palk 7600 eurot kuus. Eestis on nii kõrge pagatasemega ettevõtteid kokku 111, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
Ühes Lääne-Virumaa ettevõttes oli mullu töötajate keskmine palk üle 4000 euro ning ettevõtte juhi palk 7600 eurot kuus. Eestis on nii kõrge pagatasemega ettevõtteid kokku 111, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
FEB sai konkurendi ostuks loa
Kütte-, veevarustuse ja ventilatsiooniseadmete müüja FEB sai konkurentsiametilt loa osta taanlastelt samas valdkonnas tegutsev ettevõtte Vaga Tehnika Eesti.
Kütte-, veevarustuse ja ventilatsiooniseadmete müüja FEB sai konkurentsiametilt loa osta taanlastelt samas valdkonnas tegutsev ettevõtte Vaga Tehnika Eesti.