Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Murra väärtuste filtrist läbi

    Turundaja sõnum või turundusvõte mistahes kommunikatsioonikanalis peab toimimiseks läbima tarbija personaalse väärtuste filtri.
    Isiku väärtusorientatsioonid on suhteliselt püsivad veendumused sellest, et teatud käitumisviisid ja eesmärgid on talle isiklikult head ja sotsiaalselt eelistatavad.
    Kõigil ühte sotsiaaldemograafilisse gruppi kuuluvatel inimestel ei ole sarnased väärtushinnangud. Ehk teisisõnu võib öelda ? kõigil 37aastastel Tallinnas elavatel eesti rahvusest meestel ei ole samad väärtushinnangud.
    Turunduslik sõnum on seda mõjusam, mida rohkem väärtusfiltreid suudab see läbida. Tarbija väärtusmaailma tundmine võimaldab sõnumeid, toote lubadusi kujundada ja turundusvõtteid valida nii, et nad läbiksid selle filtri edukalt.
    Kuna iga isiku personaalset väärtusmaailma on sõnumi kujundamisel võimatu arvestada, tuleb erinevad väärtusmustrid koondada suurematesse gruppidesse.
    Tarbijate väärtusmaailma koondamist võimaldab Prantsusmaal välja töötatud väärtusorientatsioonide seire süsteem RISC, mis paigutab iga üksikisiku kolmemõõtmelisel väljal (avatus/muutused ? stabiilsus, individualism ? sotsiaalsus ning globaalne ? lokaalne) teatud positsioonile.
    Esmapilgul keeruka segmenteerimisena näiv RISC on tegelikult väga rakenduslik, võimaldades lisaks praeguse olukorra kujutamisele prognoosida ja kirjeldada ka tulevikusuundumusi.
    RISC metoodika alusel on võimalik analüüsida põhjuseid, miks üks või teine toode, sõnum või turundusvõte on või ei ole leidnud soovitud vastuvõttu turul. Leida ja eristada ühisjooni praeguste ning veel hõlmamata gruppide väärtustes. RISC annab lähtealuseid, kujundamaks sõnumeid vastavaks hetkel või tulevikus oluliste tarbijasegmentide väärtusorientatsioonidega.
    Kõige üldisemalt: kas sõnum peaks kandma meie- või mina-väärtusi, lokaalset või globaalset vaatenurka, väärtustama uudsust või traditsioone.
    Tänu võrdlusandmetele 50 välisriigiga saab lihtsalt otsustada, kas teisel turul hästi töötanud sõnum võiks toimida ka Eesti, Läti või Leedu tarbijaskonnas.
    Samuti saab hinnata erinevate turundusvõtete ja meediakanalite sobivust eri sihtrühmade väärtusmaailmadega. Võimalik on ka analüüsida, millistesse väärtusorientatsiooni segmentidesse kuuluvad inimesed on turundusvõttele reageerinud või kuhu kuulub ühe kindla meediakanali auditoorium.
    Teades soovitud sihtrühma jagunemist erinevate väärtussegmentide vahel, saab kujundada edukama sõnumi ning turundusvõtete valiku.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Liven kaasab investoritelt võlakirjadega raha
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.