• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,14
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,14
  • 14.11.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Murra väärtuste filtrist läbi

Turundaja sõnum või turundusvõte mistahes kommunikatsioonikanalis peab toimimiseks läbima tarbija personaalse väärtuste filtri.
Isiku väärtusorientatsioonid on suhteliselt püsivad veendumused sellest, et teatud käitumisviisid ja eesmärgid on talle isiklikult head ja sotsiaalselt eelistatavad.
Kõigil ühte sotsiaaldemograafilisse gruppi kuuluvatel inimestel ei ole sarnased väärtushinnangud. Ehk teisisõnu võib öelda ? kõigil 37aastastel Tallinnas elavatel eesti rahvusest meestel ei ole samad väärtushinnangud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turunduslik sõnum on seda mõjusam, mida rohkem väärtusfiltreid suudab see läbida. Tarbija väärtusmaailma tundmine võimaldab sõnumeid, toote lubadusi kujundada ja turundusvõtteid valida nii, et nad läbiksid selle filtri edukalt.
Kuna iga isiku personaalset väärtusmaailma on sõnumi kujundamisel võimatu arvestada, tuleb erinevad väärtusmustrid koondada suurematesse gruppidesse.
Tarbijate väärtusmaailma koondamist võimaldab Prantsusmaal välja töötatud väärtusorientatsioonide seire süsteem RISC, mis paigutab iga üksikisiku kolmemõõtmelisel väljal (avatus/muutused ? stabiilsus, individualism ? sotsiaalsus ning globaalne ? lokaalne) teatud positsioonile.
Esmapilgul keeruka segmenteerimisena näiv RISC on tegelikult väga rakenduslik, võimaldades lisaks praeguse olukorra kujutamisele prognoosida ja kirjeldada ka tulevikusuundumusi.
RISC metoodika alusel on võimalik analüüsida põhjuseid, miks üks või teine toode, sõnum või turundusvõte on või ei ole leidnud soovitud vastuvõttu turul. Leida ja eristada ühisjooni praeguste ning veel hõlmamata gruppide väärtustes. RISC annab lähtealuseid, kujundamaks sõnumeid vastavaks hetkel või tulevikus oluliste tarbijasegmentide väärtusorientatsioonidega.
Kõige üldisemalt: kas sõnum peaks kandma meie- või mina-väärtusi, lokaalset või globaalset vaatenurka, väärtustama uudsust või traditsioone.
Tänu võrdlusandmetele 50 välisriigiga saab lihtsalt otsustada, kas teisel turul hästi töötanud sõnum võiks toimida ka Eesti, Läti või Leedu tarbijaskonnas.
Samuti saab hinnata erinevate turundusvõtete ja meediakanalite sobivust eri sihtrühmade väärtusmaailmadega. Võimalik on ka analüüsida, millistesse väärtusorientatsiooni segmentidesse kuuluvad inimesed on turundusvõttele reageerinud või kuhu kuulub ühe kindla meediakanali auditoorium.
Teades soovitud sihtrühma jagunemist erinevate väärtussegmentide vahel, saab kujundada edukama sõnumi ning turundusvõtete valiku.
Autor: Esta Kaal

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele