• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 06.12.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Põhjamaade bussikontsern trügib Tallinna transporditurule

Schoyen Gruppeni presidendi Frode Larseni sõnul on Concordia Bus juhtiv bussiettevõte Rootsis ning omab Oslo piirkonnas 50 protsenti ning Helsingis 30 protsenti ühistransporditurust. Tema sõnul plaanib ettevõte tulevikus laieneda Põhjamaadest veelgi lõuna poole.
?Tallinn on hea koht alustamaks laienemist Eestis, ? ütles Larsen. ?Samuti on Tallinn heaks sillapeaks liikumisel teistesse Balti riikidesse,? lisas ta.
Larseni sõnul näeb Concordia Busi äriplaan ette viie aasta jooksul 250 miljoni krooni investeerimist Tallinna ühistransporti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enamik sellest kuluks 130?150 bussi muretsemiseks. Concordia Bus tooks liinile seitsme-kaheksa aasta vanused bussid.
Samuti on ettevõte huvitatud osalemisest Tallinna Autobussikoondise (TAK) erastamisel, märkis Larsen, viidates sellelaadsetele kogemustele Norras ja Rootsis. ?Oleme olnud ühenduses linnavõimudega ning võime pakkuda abi erastamisprogrammi käivitamisel,? lausus ta.
Samuti liinikonkursil osaleva ASi Sebe juhatuse esimehe Toivo Lehe hinnangul alla 100 miljoni kroonise investeeringuta bussiettevõtted hakkama ei saa. ?Suuremate kontsernide eelis on see, et neil on vanad bussid siiatoomiseks olemas. Väiksemad peavad need ostma,? lisas Leht. Kõige tõsisemateks konkurentideks pidas ta välisfirmasid.
Leht lausus, et Sebe on valmis konkursi võidu korral tähtaegselt liinile tooma üle saja bussi. Samuti lisas ta, et ainsana viiest pakkujast nägi Sebe plaan ette teatud aja jooksul trolliliinide säilitamist enampakkumisele pandud liinidel.
Tallinna linn kuulutas sel suvel välja pakkumise umbes 30 protsendile ühistranspordiliinidest. Konkursile läks TAKi teenindavatest liinidest 20 protsenti, trollibussiliinidest 26 protsenti (Õismäe-suunaline trolliliin) ja kõik MRP Liinide teenindatavad liinid.
Uus operaator hakkab liine teenindama alates 10. jaanuarist 2002. Konkursi teise vooru esitasid pakkumise AS Sebe, AS MRP Liinid, AS Neomobile, Concordia Bus ja soomlaste Savonlinja OY.
Lõplike pakkumiste esitamise tähtaeg on 18. detsember. Konkursi võitjaga sõlmib Tallinn liinilepingud viieks aastaks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele