Turundusnõukoja andmetel oli novembrikuu bännerreklaamituru maht 2,8 miljonit krooni. Edukaim reklaamikeskkond novembris oli Turundusnõukoja monitooringus 760 261kroonise reklaamikäibega Delfi, kelle turuosa oli 27%. Turu mahu poolest oli teine Mega 14% ning kolmas Everyday.com 10 protsendiga.
Turundusnõukoda arvestab bännerreklaami monitooringus keskkondade hinnajärgsete hindade ja soodustustega. Turundusnõukoja projektijuhi Mikk Mere sõnul on tegelikud keskkondades liikuvad rahasummad kuni kolmandiku võrra väiksemad. Ehk novembrikuu bännerreklaamituru tegelik maht võiks olla 1,86 miljonit krooni.
Delfi Meedia Grupi juhataja Matis Metsala hindas novembrikuu bännerreklaami turu netomahuks 1,6 miljonit krooni. Delfi ligi 600 000kroonise reklaamikäibe juures tähendab see 37protsendilist turuosa. ?Minu hinnangul on see reaalne tõele ligilähedane summa,? ütles Metsala.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Turundusnõukoja andmete kohta ütleks seda, et tegu on iseenesest tervitatava initsiatiiviga turul, kuid kahjuks on Turundusnõukoja rakendatav metoodika ebaadekvaatne andmaks tõest pilti internetireklaami turul toimuvast,? lisas Metsala.
Metsala toob rakendatava metoodika põhiliseks nõrkuseks bännerite manuaalse lugemise.
?Näiteks oli üks Delfi suurklientidest mõni aeg tagasi ostnud Delfi keskkonda üheksa bännerikohta korraga, eksponeerides kõigil kohtadel ühte ja sama bännerit. Sellist asja ei saa Turundusnõukoja metoodika abil kuidagi tuvastada ja bännereid lugevale inimesele näib, et Delfis reklaami peale selle bänneri nagu ei olekski,? põhjendas Matis Metsala. Samuti ei ole võimalik tema sõnul kindlaks teha barter- ja eritingimustel tehtavate kampaaniate tegelikku käivet.
?Turundusnõukoja kui internetiportaaliga Mega tihedalt seotud ettevõtte positsioon ei ole parim võimalik neutraalsusele ja adekvaatsusele pretendeeriva uuringuinfo edastamiseks üldsusele,? ütles Metsala.
Turundusnõukoja projektijuht Mikk Mere eitab seotust Megaga. Tema sõnul on Mega lihtsalt üks klientidest.
Tele2 avalikkussuhete juhi Inga Jagomäe sõnul ei ole ka seitsme internetikeskkonna omanik Tele2 rahul Turundusnõukoja bännerreklaamituru monitooringuga, sest nende reklaamikäibed ei lange kokku Turundusnõukoja andmetega.