Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mitu kanalit tugevdab reklaami mõju

    Reklaamikampaania läbiviimiseks meediatüüpi(e) valides lähtub meediaplaneerija sellest, milline on kampaania eesmärk, kes on sihtrühm, kui suur on eelarve ning millised on loomingulise meeskonna seatud tingimused.
    Et reklaamisõnum jõuaks sihtrühmani, on esmatähtis, et reklaamitava toote või teenuse sihtrühm valitud meediakanalit (meediatüüpi) tarbiks. Vastava info näiteks üldine telekanalite vaadatavus, üleriigiliste raadiojaamade kuulatavus leiab meediauuringutest. Kui võimalike kasutatavate meediakanalite hulk on piiratud, võib kanali valik põhineda ka loogikal ja isiklikul kogemusel.
    Meedia valikul on üks olulisi kriteeriume meediatüübi kasutusvõimalused. Kui reklaami eesmärk on edastada palju ja detailset informatsiooni, on sobivaim trükimeedia. Kui soovitakse näidata toote või teenuse tarbimist, pakub parimat võimalust telereklaam. Kui reklaami sõnum on lihtne ning toote sihtrühm lai, tagab ulatusliku katvuse välimeedia.
    Meediatüübi valikut mõjutab meediatüübi ja meediakanali kontaktihind (CPT ? cost per thousand) ehk sihtrühma tuhandele liikmele reklaami näitamise hind vastavas meedias. Kontaktihinnad erinevad meediatüübiti ? kontaktihind televisioonis on odavam kui ajalehes, ajalehtedes omakorda madalam kui ajakirjades.
    Üldjuhul tuleb kontakti eest maksta seda rohkem, mida kitsamale sihtrühmale meediakanal on suunatud.
    Reklaamikampaania maksumus tervikuna sõltub kampaania kestvusest ja intensiivsusest, aga ka kasutatud meediatüübist.
    Televisioonireklaami tootmine on enamasti kallim trükireklaami tootmisest. Minimaalne vajalik investeering trükikampaania läbiviimiseks on väiksem võrreldes välimeediakampaaniaga.
    Reklaamikampaania mõju on suurem, kui kampaanias kasutatakse erinevaid meediad, st sõnumit edastavad erinevad kanalid üheaegselt.
    Näiteks võib kasutada kampaanias koos televisiooni ja trükimeediat. TV vahendusel demonstreeritakse toodet (nt autod), näidatakse toote kasutamist (nt pesupulbrid), trükimeedias avaldatakse toodete kohta hinnainfot ning tehakse eripakkumisi.
    Kampaanias koos kasutatavad meediakanalid võib valida põhimõttel, et üks osa meediatest võimaldab edastada reklaamitava toote või teenuse kohta detailset teavet (ajalehed, internet, otsepostitus), samas kui teine osa pakub võimalust mõjutada sihtrühma emotsionaalselt (TV, raadio, välimeedia, ajakirjad).
    Ideaalis sõltub kasutatavate meediatüüpide arv kampaania eesmärgist, tegelikkuses saab sageli määravaks eelarve suurus.
    Kui meediaeelarve on piiratud, võib olla otstarbekas valida üks niinimetatud põhimeedia, mis täidab kampaania peamist eesmärki, ning kõrvale toetav meedia.
    Näiteks valitakse uue toote tutvustamise ja tarbija emotsionaalse mõjutamise põhikanaliks televisioon, toote meelde tuletamiseks ning ostule suunamiseks toetava meediana aga raadio.
    Ei ole olemas ideaalset reklaami näitamise sagedust, mis kehtiks kõigi kampaaniate, toodete ja sihtrühmade puhul. Kui tegemist on uue tootega, peab reklaami näitamise sagedus olema suurem kui tuntud toote puhul. Impulsiivse ostu (nt maiustused) korral peab reklaami korduste arv olema suurem kui autode või kinnisvara puhul, kus ostuotsus põhineb eelkõige ratsionaalsetel argumentidel. Reklaami näitamise sagedus sõltub ka konkurentide arvust ja tegevusest vastavas tootekategoorias. Juhul kui toote või teenusega konkureerib suur arv kaubamärke, on vajalik suurem reklaamikulutus ja suurem sagedus. Samas kui toote või teenuse hind on madalam kui konkurentidel, on reklaam sihtrühma jaoks huvipakkuv ning piisab väiksemast reklaamikulutusest.
    Reklaami esitamise sagedus sõltub ka sõnumi keerukusest. Kui sõnum on keeruline tasub reklaami sagedamini korrata, lihtsa sõnumi puhul ei ole nii suur korduste arv vajalik.
    Meediakanalite eelised ja puudused reklaamikanalina
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.