• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uut viisakohustust pole kehtestatud

Eesti autojuhtidele ei ole viimasel ajal kehtestatud mingit uut viisakohustust. Õiguslik olukord on endine, mis aga ei tähenda, et kaubavedu alati ja igal ajal on viisavaba. Nii kehtis varem ning kehtib ka nüüd Eesti kodakondsusega veoautojuhtide suhtes järgnev:
Kaubaveod Eesti ja Saksamaa vahel olid ja on viisavabad. Viisavabaduse eelduseks on, et viibimine Saksamaal ei ületa 12 kuu vältel kolme kuud. Veofirma asukoht on väljapool Euroopa Majanduspiirkonda (EMP) ning veok on sealsamas ka registreeritud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka läbi Saksamaa toimuvad transiitveod olid ja on ülalnimetatud tingimustel viisavabad.
Veoautojuht, kellel on teise EMP riigi elamis- ja tööluba, ei vaja rahvusvahelisteks vedudeks Saksamaalt ja Saksamaale Saksa viisat. Viisavabaduse eelduseks on, et viibimine Saksamaal ei ületa 12 kuu vältel kolme kuud. Veofirma asukoht on teises EMP riigis, veok on selles riigis registreeritud ja juhil on vastava riigi elamis- ja tööluba.
Kaubavedudeks EMP piires, mis tehakse kas Saksamaale või sealt välja, on vaja viisat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viisat pole vaja
Eesti veoautojuht teostab Eesti ettevõtte heaks Eestis registreeritud veokiga korrapäraselt vedusid Tallinnast Hamburgi ja tagasi.Sama juht transpordib regulaarselt kaupa Tallinnast Pariisi ja tagasi. Saksamaal viibib ta ainult transiidina.Eesti veoautojuht, kellel on Soome elamis- ja tööluba, teeb Soome ettevõtte heaks Soomes registreeritud sõidukiga regulaarselt vedusid Turust Müncheni ja tagasi.
Viisa on vajalik
Sama veokijuht teeb regulaarselt vedusid Tallinnast Berliini, kus ta peale kauba mahalaadimist võtab peale uue kauba, mille transpordib Viini ning võtab sealt omakorda peale kauba, millega sõidab otse Tallinna tagasi. Sellisel juhul on tal vaja Saksa viisat, kuna sõidul Berliinist Viini ei ületata EMP välispiiri. Sellise viisa saamine võtab üldjuhul aega umbes 4 kuni 6 nädalat, kuna saatkond peab taotlema Saksa Välismaalaste Ameti (Ausländerbehörde) nõusoleku. Küll ei ole aga vajalik tööloa taotlemine Saksa tööturuametist (Arbeitsamt).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele