Eesti Raudtee erastamise läbikukkumine saaks koalitsioonile anda lõpuks julgust võtta ette tervendav kabinetiremont, kirjutab SL Õhtuleht tänases juhtkirjas.
Teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni tegemistest pole peale permanentsete riigile nii rahaliselt kui ka maine laostamisega kalliks maksma läinud skandaalide ju midagi muud meenutada. Kuigi kolmiku loosung võimuletuleku aegu oli läbipaistvus, pole Jürgensoni kontori tegemistest tavakodanikule suurt määratud teada.
Kes ei mäletaks Sadama-Sarapi skandaalset ja avalikult põhjendamata ametist kangutamist, kantsler Ruth Martini komöödia vormi omandanud vallandamist, reisirongiliikluse likvideerimist, liiklusseaduse segadusega mittetoimetulekut ning suisa kriminaalseks kätte läinud Eesti Raudtee erastamist.
Avalikkuse ees pole peaminister ses suhtes sõna võtma kippunud, vaid pigem skandaalsest ministeeriumist distantseerunud. Raudteeskandaal võib tunduda õnnistusena vaid oravatele, kes võiks loota, et Siim Kallase 100 miljoni kõrval hakatakse ka isamaalastelt küsima erastamisnõustajale alusetult makstud 60 miljoni saatuse kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praeguse fiasko eest vastutagu kõik selle tekkimises süüdi olevad isikud alates erastamisagentuuri ametnikest kuni poliitikuteni. Ning et usaldus on läinud, on aeg minna ka Jürgensonil.