Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus võimalus ? hübriidjalgratas

    Hübriidratas, mille ostmist jalgrattakaupmehed peavad tõusvaks trendiks, hakkab tagaplaanile tõrjuma Eesti jalgrattaostja eelmise kümnendi hullust, mägiratast.
    Ostjad saavad pikkamisi aru, et maanteel ja isegi metsateel on mägiratta asemel parem sõita hübriidrattaga, millel on mägiratta välimus, kuid sootuks suuremad rattad ja siledama mustriga rehvid.
    Samas võib tööle ja kauplusesse sõitja hoopis enam vajada tänavaratast, mägirattafanaatik jääda aga kindlaks oma senisele eelistusele ja armastusele.
    Seega tasub poodi minnes stampmõtetest vabaneda ja endalt selgelt ning konkreetselt küsida: kas, kus ja kellega ma sõita tahan ja kas mulle on tähtsam otstarbekus või see, mida mõtleb naaber, kes mäest laskumiseks mõeldud amortisaatoritega rattaga maanteel higistab.
    Hübriidratas katab tänava- ja mägirattaga võrreldes kõige suurema osa sportliku inimese vajadustest. Selle 21 või 24 käiguga rattaga saab edukalt sõita nii maanteel, metsa vahel kui ka väiksemates mägedes. Kui rattale lisada pakiraam ja tuled, on tegemist ideaalse matkarattaga. Rahvusvahelistel mägirattavõistlustel hübriidrattaga siiski osaleda ei lubata ? ratta suurem läbimõõt annab konkurentide ees eelise.
    hinnad algavad 3500 kroonist, lõpevad aga mitmekümne tuhande krooniga.
    Algselt spordivahendiks mõeldud, 1970. aastate keskpaigas turule tulnud mägijalgratas sobib eelkõige sportliku eluviisiga inimesele, kes turnib rattaga mägedes, sõidab mööda kiviseid või rohkete puujuurtega metsateid. Mägiratta rataste diameeter on 26 tolli ehk 2 tolli väiksem kui tänava- ja hübriidratastel, rehvid on laiad ja tugeva mustriga. Vastupidaval, 24 käiguga mägirattal pole tänavajalgrattale omast rikkalikku lisavarustust, küll aga võimalused selle lisamiseks. Vastu tulles tarbijate soovile hakkasid rattatootjaid valmistama ka odavamatest materjalidest ja vähem vastupidavaid mägirattaid, kaugenedes sellega esialgsest sportratta käsitusest.
    hinnad vastupidavatel ratastel alates 6000 kr.
    Töökindlad, tugevad ja heade veeremisomadustega tänavarattad sobivad hästi tööl käimiseks, aga ka poekülastuseks või koos lapsega sõitmiseks. Soliidse välimusega ratastel on tunduvalt vähem käike (1?7) kui hübriid- või mägiratastel, kuid käikude arv katab täielikult tänavasõitja vajadused. Lisaks asub käiguvahetaja rattarummu sees, mis teeb ratta töökindlamaks. Ratas on nn täisvarustusega, rattale on kinnitatud porilauad, pakiraam, jalg, tuled.
    hind sõltub käikude arvust, 4000?7500 kr
    Kerge, väga kitsaste rehvidega, kive ja auke kartev maanteeratas on mõeldud neile spordiharrastajatele, kelle eelistus on kiirus. Võidusõiduratta suunitlusega ja rohkete käikudega maanteeratas on teistest kallim, tema hinnad algavad 9500 kroonist.
    hinna ülempiir hakkab vastu tulema 60 000?70 000 krooni juures.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.