Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn meelitab jõuluks turiste
Tallinna linnavalitsus kulutab novembris ja detsembris 1,3 miljonit krooni selleks, et kutsuda lähimatest suurlinnadest turiste veetma jõuluaega Tallinnas.
Novembri algusest alates saalivad Helsingi, Peterburi ja Riia ajakirjanikud Tallinna vahet. Neid söödetakse, joodetakse ja neilt oodatakse artikleid Tallinnast kui sümpaatsest reisisihtkohast.
Linnavalitsus on ostnud reklaampinda Helsingin Sanomates, Dagens Industris ja Delovõje Vedomostis. Soome ja Rootsi turismibüroo reklaambukletid kutsuvad Tallinnas aega maha võtma reklaamidega, millel sagivad päkapikud Raekoja platsil.
?Peterburis levitatavate reklaamide mõte on äratada venelastes tolmunud mälestusi Pribaltikast,? seletab Tallinna marketingijuht Kairi Teniste (pildil). ?Ühele seostub Tallinn vanalinnaga, teisele samanimelise likööriga.?
Viimasel kümnendil on turism Venemaalt hääbumas. Statistika näitab, et Tallinnas on käinud vaid ühe protsendi võrra rohkem venelasi kui lätlasi.
Samas puudub idanaabrite Tallinna-käikude üle selge ülevaade, sest turismistatistika nurgakivi on hotellis ööbimiste lugemine, kuid tõenäoliselt ööbivad paljud venelased sugulaste juures. Hotellikasutus näitab, et jõulupühi Tallinnas aega veetvate venelaste hulk suureneb igal aastal.
Kinnisvarafirma Ober-Haus kavatseb kulutada 1,9 miljonit krooni, et lüüa Raekoja platsil lahti esimene jõuluturg. Väljak kaetakse palkmajakestega, iga päev esinevad soojustatud laval muusika- ja tantsugrupid.
Ober-Hausi kulutustest põhiosa moodustavad majakeste ehitamine ja Raekoja platsi elektrisüsteemi ülesehitus.
?Tallinn on talvel välja surnud. Ta pole seda väärt,? põhjendab Paul Oberschneider firma otsust osaleda linnavalituse korraldatud Raekoja platsi kasutamise konkursil. Nad olid ka ainukesed.
?Erinevalt teistest olen ma alati uskunud, et Tallinn on atraktiivne turismikeskus, ? ütleb Oberschneider. ?Me oleme aastaid käinud linnavalitsusele peale, et nad jõuluüritusi korraldaksid. Jõulud on kõikjal Euroopas meeleolukas aeg, miks mitte Tallinnas?.
Oberschneider on kutsunud üles teisigi suurettevõtteid kulutama raha ja aega Tallinna jõuluaja värvikamaks muutmisel. Läbirääkimised SAS Radissoni, Saku, Kalevi ja Estonian Airiga on vilja kandnud. Oberschneider püüab reklaamikampaania tegemiseks leida abi ajakirjanduselt.
?Ma ei kujuta ette, mitu aastat me peaksime seda projekti tegema, et tulud-kulud nulli jõuaksid,? ütleb projektiga tegelev Ingrid Maasik.
Trall Raekoja platsil algab 1. detsembril ja lõpeb uue aasta öösel poole ühe paiku.