• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 09.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Oktoobri sõiduautomüük annab lootust

Kui veel kuu aega tagasi oli päevakorral küsimus, kas langustendents jätkub ning kas tänavuse aasta kogumüük küünib loodetud 13 000 auto tasemeni, siis oktoobri müük kummutas igasugused kartused. Võrreldes septembriga oli müük kolmandiku võrra suurem ning kui novembris ja detsembris suurt langust ei tule, jääb aastane läbimüük üle 13 000 auto. Enamik automüüjaid suutis oma läbimüüki kasvatada, suurima miinusmärgiga margiks jäi Daihatsu, mis septembris suurema tehinguga maha sai. Ülejäänud langejate müük kahanes vaid üksikute autode võrra ja muretsemiseks pole põhjust. Seevastu tõusjate rivi on üsna soliidne. Alfa Romeo kasvatas müüki viis korda, numbrid, tõsi küll, üsna tagasihoidlikud. Mariine Auto tegi aga taas suurema tehingu, sedapuhku Subaru Foresteride näol, mille varal Subaru läbimüük kasvas hoobilt 8 autolt 26 autole. Arvuliselt suurem tõusja oli Renault, mis tegi oma kõigi aegade rekordkuu, suurem osa müügist läks sedapuhku Belesta Grupi ja Renault Megane?i arvele. Müüduim auto oli oktoobris Peugeot 307, mida müüdi 72 autot, registrisse jõudis neist oktoobris 71.
Tarbesõidukite osas jätkasid võistlust Peugeot ja Mercedes-Benz, mida müüdi mõlemat 29 autot. Müüduimate tarbesõidukite reale pääses sedapuhku ka Fiat, mille kaubikut Ducato müüdi oktoobris 13 autot. Suurima reeksportijana on oktoobris silma paistnud Kia, millele järgnevad Toyota ja Opel. Koos tarbesõidukite ja reekspordiga müüsid meie automüüjad oktoobris aga rekordilise arvu sõidukeid, mille koguarv ületas esmakordselt pooleteist tuhande piiri, täpsemalt 1507 sõidukit.
Aasta kokkuvõttes on tänavu müüdud Eestisse 11127 uut sõiduautot, mis on 251 autot rohkem, kui oli möödunud aastal kokku. Tarbesõidukeid on Eestisse müüdud 1773, mis teeb uute sõidukite kogumüügiks 12 900, ehk 173 autot rohkem kui möödunud aastal kokku. Tarbesõidukite osas ei ole tänavune 10 kuu müük veel eelmise aasta kogumüüki ületanud, kuid puudu on vaid 93 autot, ehk umbes poole kuu müük.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele