ES Turu-uuringute turundusfoorumil osalenud turundusspetsialistid nentisid, et viimasel ajal on märgata tendentsi, kus keskastme juht või spetsialist kõhkleb oma tegudes ja otsustes tunduvalt rohkem kui tippjuht.
Kui 5?6 aastat tagasi tegid otsuseid firma omanikud isiklikult, siis nüüd, mil otsuseid langetavad tippjuhtide asemel eriharidusega turundustöötajad, on kogu otsustusprotsess aeglustunud ning kadunud on julgus midagi ära teha, ütles reklaamiagentuuri Zoom loovjuht Sirli Tarve.
EMT avalike suhete juhi Kaja Pino sõnul võib otsuste aeglustumine ja teatav julguse kadu isegi õige olla. Keskastme juht või spetsialist kõhkleb üldjuhul oma tegudes ja otsustes tunduvalt rohkem kui tippjuht. Tal on vähem võimu ja seepärast julgeb ta võtta ka vähem vastutust. Samas liiguvad need keskastme juhid, kes vajadusel riskivad, karjääriredelil kiiremini edasi.
Vastupidiselt leiab Lõhmus, Haavel & Viisemanni marketingijuht Karin Sepand, et iga aastaga tuleb otsuseid teha järjest kiiremini. Ka ASi Põltsamaa Felix turundusjuht Anti Orav väidab, et kuna me elame ja töötame kommunikatsiooniajastul, tekitaks otsustega viivitamine segadust ja rahulolematust kogu firma koostöövõrgustikus.
Otsustusprotsessi kiirendamise eelduseks on turundusjuhtide õiguste, kohustuste, võimu ja vastutuse täpne määratlemine ettevõttes. Eesti Ühispanga PR- ja marketingidivisjoni asedirektori Karl Multeri sõnul on ähmane rollijaotus otsustusprotsessis nii firmajuhi kui ka turundustöötaja enda viga. Kui turundustöötaja tunneb, et kehtiv töökorraldus ei võimalda tal parimaid võimalikke tulemusi saavutada, peab ettepanek paremaks lahenduseks tulema temalt endalt.
Turundusjuhtide ja -spetsialistide otsustusjulgust võib kahandada asjaolu, et turundus on valdkond, mis igaühte paelub ja kus ettevõtte iga töötaja tunneb vajadust oma arvamust avaldada. Seega ei ole turundusjuht enam kolleegide koostööpartner, vaid rünnatav, kelle üheks kaitsereaktsiooniks on ka otsustamatus, ütles ASi Andmevara turundusjuht Kristel Raesaar. Siin ei ole välja pakkuda muud lahendust, kui et turundusinimesed ise peavad julgemalt ning paremini argumenteeritult oma eesmärke ja valikuid nii kolleegidele kui ka juhtkonnale tutvustama.
Autor: Evelin Ojamets
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele