Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turundusspetsialist pelgab otsustamist rohkem kui tippjuht
ES Turu-uuringute turundusfoorumil osalenud turundusspetsialistid nentisid, et viimasel ajal on märgata tendentsi, kus keskastme juht või spetsialist kõhkleb oma tegudes ja otsustes tunduvalt rohkem kui tippjuht.
Kui 5?6 aastat tagasi tegid otsuseid firma omanikud isiklikult, siis nüüd, mil otsuseid langetavad tippjuhtide asemel eriharidusega turundustöötajad, on kogu otsustusprotsess aeglustunud ning kadunud on julgus midagi ära teha, ütles reklaamiagentuuri Zoom loovjuht Sirli Tarve.
EMT avalike suhete juhi Kaja Pino sõnul võib otsuste aeglustumine ja teatav julguse kadu isegi õige olla. Keskastme juht või spetsialist kõhkleb üldjuhul oma tegudes ja otsustes tunduvalt rohkem kui tippjuht. Tal on vähem võimu ja seepärast julgeb ta võtta ka vähem vastutust. Samas liiguvad need keskastme juhid, kes vajadusel riskivad, karjääriredelil kiiremini edasi.
Vastupidiselt leiab Lõhmus, Haavel & Viisemanni marketingijuht Karin Sepand, et iga aastaga tuleb otsuseid teha järjest kiiremini. Ka ASi Põltsamaa Felix turundusjuht Anti Orav väidab, et kuna me elame ja töötame kommunikatsiooniajastul, tekitaks otsustega viivitamine segadust ja rahulolematust kogu firma koostöövõrgustikus.
Otsustusprotsessi kiirendamise eelduseks on turundusjuhtide õiguste, kohustuste, võimu ja vastutuse täpne määratlemine ettevõttes. Eesti Ühispanga PR- ja marketingidivisjoni asedirektori Karl Multeri sõnul on ähmane rollijaotus otsustusprotsessis nii firmajuhi kui ka turundustöötaja enda viga. Kui turundustöötaja tunneb, et kehtiv töökorraldus ei võimalda tal parimaid võimalikke tulemusi saavutada, peab ettepanek paremaks lahenduseks tulema temalt endalt.
Turundusjuhtide ja -spetsialistide otsustusjulgust võib kahandada asjaolu, et turundus on valdkond, mis igaühte paelub ja kus ettevõtte iga töötaja tunneb vajadust oma arvamust avaldada. Seega ei ole turundusjuht enam kolleegide koostööpartner, vaid rünnatav, kelle üheks kaitsereaktsiooniks on ka otsustamatus, ütles ASi Andmevara turundusjuht Kristel Raesaar. Siin ei ole välja pakkuda muud lahendust, kui et turundusinimesed ise peavad julgemalt ning paremini argumenteeritult oma eesmärke ja valikuid nii kolleegidele kui ka juhtkonnale tutvustama.
Autor: Evelin Ojamets