Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viinakuu jagas viinaturu ümber
Onistari nõukogu esimees Aleksander Skoblov põhjendas oktoobri tagasilangust viina hinna tõstmisega septembri lõpus. Nüüd on Onistari odavaim viin poeletil teistest sama hinnaklassi viinadest kolme krooni võrra kallim ja see mõjutab ka läbimüüki. Kuna pooleliitrise viinapudeli omahind on 35-36 krooni, siis pole ilma kahjudega kauplemata võimalik seda odavamalt kui 38-39 krooni pudel võimalik tehasest välja müüa, selgitas ta.
?Pole mingit mõtet näidata suurt müüki, teenimata selle pealt midagi,? lausus Skoblov, lisades, et ettevõte on teinud panuse ekspordi suurendamisele. Enne seda tõstis Onistar viina hinda aprillis ja ka siis vähenes läbimüük.
Eelmisel aastal langetas Onistar Skoblovi sõnul oluliselt viina hinda, näitamaks, kui hinnatundlik on tarbija. Selle sammuga möödus viinaturu uustulnuk valge viiina müügis kauaaegsest turuliidrist Livikost. ?Kuna riik on otsustanud alkoholiaktsiisi mitte langetada, otsustasime meie lõpetada odava viina tootmise teiste markide arvel,? selgitas Skoblov, kelle sõnul peavad tuleval aastal teisedki viinatootjad hinda tõstma.
Viina Liidu esimehena ütles Skoblov, et Eesti siseturg on stabiliseerunud ja Liviko tänu uute omanike aktiivsele müügipoliitikale ja saja-aastasele kogemusele oma endise positsiooni taastanud. Sel aastal on Eesti alkoholitoodang Skoblovi hinnangul kasvanud ligikaudu viiendiku.
Liviko müüs oktoobris 255 100 liitrit viina, millega suurendas oma turuosa selles sektoris rekordilise 36,9 protsendini. Ettevõtte turundusdirektori Janek Kalvi sõnul oli viinakuu väga edukas. Ta ütles, et viimase poolteise aasta investeeringud toodangu kvaliteeti ja turundusse on nüüd vilja kandnud. Legaalsele alkoholiturule on tema hinnangul hästi mõjunud ka pärast Pärnumaa skandaali tarvitusele võetud meetmed salaviina leviku vähendamiseks. Liviko selle aasta kümne kuu netokäive oli auditeerimata andmetel 272 miljonit krooni ja puhaskasum 21,9 miljonit krooni.
Remedia kommertsdirektor Sirje Potissepp ütles, et kuna ettevõte ei läinud kaasa kahe suure tootja hinnasõjaga, andis see nende müügitulemustes selle aasta algul tugevasti tunda ja esimeses kvartalis vähenes läbimüük kolmandiku võrra. Pärast seda, kui Liviko ja Onistar viina hinda tõstsid, tõi Remedia turule odava Kapteni viina ja see aitas turgu tagasi võita. Septembris ja oktoobris on kasv eelmise aastaga võrreldes peaaegu 50 ja ettevõte kinnistas om asendi alkoholifirmade juhtnelikus.