Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Camry muutus tundmatuseni

    Detsembris müügile jõudnud uus Toyota Camry on oma välimuselt sootuks teine auto, kui tema eelkäija. Toyota Previale sarnased esituled, poolringi meenutavad tagatuled ja ümaramad vormid on teinud autost märksa esinduslikuma sõiduki.
    Ja esinduslikkus ei peitu ainult visuaalses erinevuses, vaid ka mõõtmetes. Oma eelkäijast on auto 15 mm pikem, 10 mm laiem ning 70 mm kõrgem. Ka telgede vahe on kasvanud 50 mm jagu oma autoklassile kohaseks: 2720 millimeetrini, olles selle näitajaga ligilähedane Opel Omegale ja teistele suure-keskklassi autodele.
    Sisemus on samuti autol muutunud ning tänu kõrgele keskkonsoolile on juhil lahedalt ruumi põlvedele. Samas on üsna detailideni lihvitud autol mõningaid puudujääke. Näiteks on pardarvuti juhtnupud roolil olemas, kuid kõrge keskkonsooli ülaosas asuval raadio juhtnuppe aga mitte. Raadionupu järele aga käed ilma küünitamata ei ulatu. Samuti ei leia pagasiluugilt kohta, kust määrdunud välisküljega luuki kinni tõmmata ja ilma käsi määrimata see ei taha kuidagi õnnestuda. Samas on pagasiruum ise suisa hiiglaslik.
    Mis aga proovisõidul tõeliselt muljet avaldab on vaikus salongis ning nii rehvi- kui mootorimüra on väga hästi summutatud. Sestap on temaga eriti nauditav maanteesõit, kus auto meeldivalt pehmelt vedrustus omakorda sõidunaudingut lisab. Samuti uus 2,4-liitrine mootor, mille 152 hj veavad ligi 1400 kg tühimassiga autot edasi sellise erksusega, nagu oleks kapoti all vähemalt paarkümmend hobujõudu rohkem.
    Uuel mootoril on tänu Toyota VVTi süsteemile väga jõuline ning madalale toodud pöördemoment, mis võimaldab isegi linnas 50 km/h sõita rahulikult 5käiguga. Maksimaalne, 218 njuutonmeetrine moment on saadaval juba alates 3800 pöördest ja püsib samal tasemel kuni 4200 pöördeni minutis. Samas on mootoril jaksu isegi 1500 pöörde juures piisavalt, nii et erilist vahet ei ole, mis käiguga parasjagu sõita.
    Tänu heale pöördemomendile on ka kütusekulu uuel mootoril tipptasemel. Keskmine kulu 8,6 l/100 km kohta on sedavõrd suure auto kohta tulemus, mida ei saa jätta tähelepanuta. Sestap on uus mootor teise saadaval oleva variandi, eelmise põlvkonna 3-liitrise V6 mootoriga võrreldes vaat et etemgi variant. Kiirendusel 0-100 km/h on 3-liitrine vaid 0,3 sekundit kiirem, samas on ta keskmist kütusekulu vaadates 100 km kohta tervelt 2,4 liitri võrra janusem.
    Varustustasemelt on uus Camry igati oma klassile kohane. Sinna kuuluvad elektrooniline kliimaseade, integreeritud CD-raadio, vihmasensoriga kojamehed, roolilt juhitav pardakompuuter, elektrilised aknatõstukid ja soojendusega elektrilised küljepeeglid. Kui oleks veel võimalik ka rooli sügavust ja roolilt raadiot reguleerida, oleks raske midagi enamat tahta. Turvavarustuse loetelu on ka just nii pikk, kui ühel nüüdisaegsel esindusautol olema peab: turvapadjad ees ja külgedel ning kõikide akende ees avanevad turvakardinad. ABS pidurid on saanud pidurdusassistendi ning kallima versiooni varustusse kuulub veojõu- ja stabiilsuskontrollsüsteem.
    2,4-liitrise mootoriga vaiandi puhul võib valida nii 5käigulise manuaalkäigukasti kui 4astmelise automaatkäigukasti, 3-liitrisel versioonil on saadaval vaid automaatkäigukast. Uue Camry hind algab alates 362 500 kroonist.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Inglise keskpank kavatseb karmistada krüpovaluuta reegleid
Inglise keskpanga sõnul näitab krüptovarade väärtuse 2 triljoni dollari suurune langus turu haavatavust ning vajadust karmima õiguskaitse ja regulatsiooni järele, vahendab Bloomberg.
Inglise keskpanga sõnul näitab krüptovarade väärtuse 2 triljoni dollari suurune langus turu haavatavust ning vajadust karmima õiguskaitse ja regulatsiooni järele, vahendab Bloomberg.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Europol vahistas üle 130 lastega kaubitseja
Europoli koordineeritud ulatuslikul operatsioonil vahistasid 22 Euroopa riigi ja Interpoli korrakaitsjad 130 lastega kaubitsejat ja tuvastasid 60 uut kahtlusalust.
Europoli koordineeritud ulatuslikul operatsioonil vahistasid 22 Euroopa riigi ja Interpoli korrakaitsjad 130 lastega kaubitsejat ja tuvastasid 60 uut kahtlusalust.
Kallis maagaas kruvib elektri hinda Eesti-Soome merekaabel homme-ülehomme hoolduses
Juunikuu keskmine elektri börsihind ulatus Eesti hinnapiirkonnas 174 euroni megavatt-tunni eest, mis jääb alla vaid detsembrikuus nähtud aegade kõrgeimale näitajale. Maagaasi kõrge hinna tõttu näitavad tulevikutehingud kallist hinda ka järgnevateks kvartaliteks.
Juunikuu keskmine elektri börsihind ulatus Eesti hinnapiirkonnas 174 euroni megavatt-tunni eest, mis jääb alla vaid detsembrikuus nähtud aegade kõrgeimale näitajale. Maagaasi kõrge hinna tõttu näitavad tulevikutehingud kallist hinda ka järgnevateks kvartaliteks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.