• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 14.12.01, 00:00

Camry muutus tundmatuseni

Detsembris müügile jõudnud uus Toyota Camry on oma välimuselt sootuks teine auto, kui tema eelkäija. Toyota Previale sarnased esituled, poolringi meenutavad tagatuled ja ümaramad vormid on teinud autost märksa esinduslikuma sõiduki.
Ja esinduslikkus ei peitu ainult visuaalses erinevuses, vaid ka mõõtmetes. Oma eelkäijast on auto 15 mm pikem, 10 mm laiem ning 70 mm kõrgem. Ka telgede vahe on kasvanud 50 mm jagu oma autoklassile kohaseks: 2720 millimeetrini, olles selle näitajaga ligilähedane Opel Omegale ja teistele suure-keskklassi autodele.
Sisemus on samuti autol muutunud ning tänu kõrgele keskkonsoolile on juhil lahedalt ruumi põlvedele. Samas on üsna detailideni lihvitud autol mõningaid puudujääke. Näiteks on pardarvuti juhtnupud roolil olemas, kuid kõrge keskkonsooli ülaosas asuval raadio juhtnuppe aga mitte. Raadionupu järele aga käed ilma küünitamata ei ulatu. Samuti ei leia pagasiluugilt kohta, kust määrdunud välisküljega luuki kinni tõmmata ja ilma käsi määrimata see ei taha kuidagi õnnestuda. Samas on pagasiruum ise suisa hiiglaslik.
Mis aga proovisõidul tõeliselt muljet avaldab on vaikus salongis ning nii rehvi- kui mootorimüra on väga hästi summutatud. Sestap on temaga eriti nauditav maanteesõit, kus auto meeldivalt pehmelt vedrustus omakorda sõidunaudingut lisab. Samuti uus 2,4-liitrine mootor, mille 152 hj veavad ligi 1400 kg tühimassiga autot edasi sellise erksusega, nagu oleks kapoti all vähemalt paarkümmend hobujõudu rohkem.
Uuel mootoril on tänu Toyota VVTi süsteemile väga jõuline ning madalale toodud pöördemoment, mis võimaldab isegi linnas 50 km/h sõita rahulikult 5käiguga. Maksimaalne, 218 njuutonmeetrine moment on saadaval juba alates 3800 pöördest ja püsib samal tasemel kuni 4200 pöördeni minutis. Samas on mootoril jaksu isegi 1500 pöörde juures piisavalt, nii et erilist vahet ei ole, mis käiguga parasjagu sõita.
Tänu heale pöördemomendile on ka kütusekulu uuel mootoril tipptasemel. Keskmine kulu 8,6 l/100 km kohta on sedavõrd suure auto kohta tulemus, mida ei saa jätta tähelepanuta. Sestap on uus mootor teise saadaval oleva variandi, eelmise põlvkonna 3-liitrise V6 mootoriga võrreldes vaat et etemgi variant. Kiirendusel 0-100 km/h on 3-liitrine vaid 0,3 sekundit kiirem, samas on ta keskmist kütusekulu vaadates 100 km kohta tervelt 2,4 liitri võrra janusem.
Varustustasemelt on uus Camry igati oma klassile kohane. Sinna kuuluvad elektrooniline kliimaseade, integreeritud CD-raadio, vihmasensoriga kojamehed, roolilt juhitav pardakompuuter, elektrilised aknatõstukid ja soojendusega elektrilised küljepeeglid. Kui oleks veel võimalik ka rooli sügavust ja roolilt raadiot reguleerida, oleks raske midagi enamat tahta. Turvavarustuse loetelu on ka just nii pikk, kui ühel nüüdisaegsel esindusautol olema peab: turvapadjad ees ja külgedel ning kõikide akende ees avanevad turvakardinad. ABS pidurid on saanud pidurdusassistendi ning kallima versiooni varustusse kuulub veojõu- ja stabiilsuskontrollsüsteem.
2,4-liitrise mootoriga vaiandi puhul võib valida nii 5käigulise manuaalkäigukasti kui 4astmelise automaatkäigukasti, 3-liitrisel versioonil on saadaval vaid automaatkäigukast. Uue Camry hind algab alates 362 500 kroonist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele