Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Camry muutus tundmatuseni

    Detsembris müügile jõudnud uus Toyota Camry on oma välimuselt sootuks teine auto, kui tema eelkäija. Toyota Previale sarnased esituled, poolringi meenutavad tagatuled ja ümaramad vormid on teinud autost märksa esinduslikuma sõiduki.
    Ja esinduslikkus ei peitu ainult visuaalses erinevuses, vaid ka mõõtmetes. Oma eelkäijast on auto 15 mm pikem, 10 mm laiem ning 70 mm kõrgem. Ka telgede vahe on kasvanud 50 mm jagu oma autoklassile kohaseks: 2720 millimeetrini, olles selle näitajaga ligilähedane Opel Omegale ja teistele suure-keskklassi autodele.
    Sisemus on samuti autol muutunud ning tänu kõrgele keskkonsoolile on juhil lahedalt ruumi põlvedele. Samas on üsna detailideni lihvitud autol mõningaid puudujääke. Näiteks on pardarvuti juhtnupud roolil olemas, kuid kõrge keskkonsooli ülaosas asuval raadio juhtnuppe aga mitte. Raadionupu järele aga käed ilma küünitamata ei ulatu. Samuti ei leia pagasiluugilt kohta, kust määrdunud välisküljega luuki kinni tõmmata ja ilma käsi määrimata see ei taha kuidagi õnnestuda. Samas on pagasiruum ise suisa hiiglaslik.
    Mis aga proovisõidul tõeliselt muljet avaldab on vaikus salongis ning nii rehvi- kui mootorimüra on väga hästi summutatud. Sestap on temaga eriti nauditav maanteesõit, kus auto meeldivalt pehmelt vedrustus omakorda sõidunaudingut lisab. Samuti uus 2,4-liitrine mootor, mille 152 hj veavad ligi 1400 kg tühimassiga autot edasi sellise erksusega, nagu oleks kapoti all vähemalt paarkümmend hobujõudu rohkem.
    Uuel mootoril on tänu Toyota VVTi süsteemile väga jõuline ning madalale toodud pöördemoment, mis võimaldab isegi linnas 50 km/h sõita rahulikult 5käiguga. Maksimaalne, 218 njuutonmeetrine moment on saadaval juba alates 3800 pöördest ja püsib samal tasemel kuni 4200 pöördeni minutis. Samas on mootoril jaksu isegi 1500 pöörde juures piisavalt, nii et erilist vahet ei ole, mis käiguga parasjagu sõita.
    Tänu heale pöördemomendile on ka kütusekulu uuel mootoril tipptasemel. Keskmine kulu 8,6 l/100 km kohta on sedavõrd suure auto kohta tulemus, mida ei saa jätta tähelepanuta. Sestap on uus mootor teise saadaval oleva variandi, eelmise põlvkonna 3-liitrise V6 mootoriga võrreldes vaat et etemgi variant. Kiirendusel 0-100 km/h on 3-liitrine vaid 0,3 sekundit kiirem, samas on ta keskmist kütusekulu vaadates 100 km kohta tervelt 2,4 liitri võrra janusem.
    Varustustasemelt on uus Camry igati oma klassile kohane. Sinna kuuluvad elektrooniline kliimaseade, integreeritud CD-raadio, vihmasensoriga kojamehed, roolilt juhitav pardakompuuter, elektrilised aknatõstukid ja soojendusega elektrilised küljepeeglid. Kui oleks veel võimalik ka rooli sügavust ja roolilt raadiot reguleerida, oleks raske midagi enamat tahta. Turvavarustuse loetelu on ka just nii pikk, kui ühel nüüdisaegsel esindusautol olema peab: turvapadjad ees ja külgedel ning kõikide akende ees avanevad turvakardinad. ABS pidurid on saanud pidurdusassistendi ning kallima versiooni varustusse kuulub veojõu- ja stabiilsuskontrollsüsteem.
    2,4-liitrise mootoriga vaiandi puhul võib valida nii 5käigulise manuaalkäigukasti kui 4astmelise automaatkäigukasti, 3-liitrisel versioonil on saadaval vaid automaatkäigukast. Uue Camry hind algab alates 362 500 kroonist.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.