Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Camry muutus tundmatuseni

    Detsembris müügile jõudnud uus Toyota Camry on oma välimuselt sootuks teine auto, kui tema eelkäija. Toyota Previale sarnased esituled, poolringi meenutavad tagatuled ja ümaramad vormid on teinud autost märksa esinduslikuma sõiduki.
    Ja esinduslikkus ei peitu ainult visuaalses erinevuses, vaid ka mõõtmetes. Oma eelkäijast on auto 15 mm pikem, 10 mm laiem ning 70 mm kõrgem. Ka telgede vahe on kasvanud 50 mm jagu oma autoklassile kohaseks: 2720 millimeetrini, olles selle näitajaga ligilähedane Opel Omegale ja teistele suure-keskklassi autodele.
    Sisemus on samuti autol muutunud ning tänu kõrgele keskkonsoolile on juhil lahedalt ruumi põlvedele. Samas on üsna detailideni lihvitud autol mõningaid puudujääke. Näiteks on pardarvuti juhtnupud roolil olemas, kuid kõrge keskkonsooli ülaosas asuval raadio juhtnuppe aga mitte. Raadionupu järele aga käed ilma küünitamata ei ulatu. Samuti ei leia pagasiluugilt kohta, kust määrdunud välisküljega luuki kinni tõmmata ja ilma käsi määrimata see ei taha kuidagi õnnestuda. Samas on pagasiruum ise suisa hiiglaslik.
    Mis aga proovisõidul tõeliselt muljet avaldab on vaikus salongis ning nii rehvi- kui mootorimüra on väga hästi summutatud. Sestap on temaga eriti nauditav maanteesõit, kus auto meeldivalt pehmelt vedrustus omakorda sõidunaudingut lisab. Samuti uus 2,4-liitrine mootor, mille 152 hj veavad ligi 1400 kg tühimassiga autot edasi sellise erksusega, nagu oleks kapoti all vähemalt paarkümmend hobujõudu rohkem.
    Uuel mootoril on tänu Toyota VVTi süsteemile väga jõuline ning madalale toodud pöördemoment, mis võimaldab isegi linnas 50 km/h sõita rahulikult 5käiguga. Maksimaalne, 218 njuutonmeetrine moment on saadaval juba alates 3800 pöördest ja püsib samal tasemel kuni 4200 pöördeni minutis. Samas on mootoril jaksu isegi 1500 pöörde juures piisavalt, nii et erilist vahet ei ole, mis käiguga parasjagu sõita.
    Tänu heale pöördemomendile on ka kütusekulu uuel mootoril tipptasemel. Keskmine kulu 8,6 l/100 km kohta on sedavõrd suure auto kohta tulemus, mida ei saa jätta tähelepanuta. Sestap on uus mootor teise saadaval oleva variandi, eelmise põlvkonna 3-liitrise V6 mootoriga võrreldes vaat et etemgi variant. Kiirendusel 0-100 km/h on 3-liitrine vaid 0,3 sekundit kiirem, samas on ta keskmist kütusekulu vaadates 100 km kohta tervelt 2,4 liitri võrra janusem.
    Varustustasemelt on uus Camry igati oma klassile kohane. Sinna kuuluvad elektrooniline kliimaseade, integreeritud CD-raadio, vihmasensoriga kojamehed, roolilt juhitav pardakompuuter, elektrilised aknatõstukid ja soojendusega elektrilised küljepeeglid. Kui oleks veel võimalik ka rooli sügavust ja roolilt raadiot reguleerida, oleks raske midagi enamat tahta. Turvavarustuse loetelu on ka just nii pikk, kui ühel nüüdisaegsel esindusautol olema peab: turvapadjad ees ja külgedel ning kõikide akende ees avanevad turvakardinad. ABS pidurid on saanud pidurdusassistendi ning kallima versiooni varustusse kuulub veojõu- ja stabiilsuskontrollsüsteem.
    2,4-liitrise mootoriga vaiandi puhul võib valida nii 5käigulise manuaalkäigukasti kui 4astmelise automaatkäigukasti, 3-liitrisel versioonil on saadaval vaid automaatkäigukast. Uue Camry hind algab alates 362 500 kroonist.
  • Hetkel kuum
Argo Alaniit: saagu „Welcome to Estoniast“ riiki tutvustav hotell
Käin välja idee ehitada kahe-kolme maailma suurima lennujaama lähedusse Eestit iseloomustav ja tutvustav butiikhotell kuni 200 numbritoaga, kirjutab Argo Alaniit arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Käin välja idee ehitada kahe-kolme maailma suurima lennujaama lähedusse Eestit iseloomustav ja tutvustav butiikhotell kuni 200 numbritoaga, kirjutab Argo Alaniit arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ühest Microsoftist aitab küll! Teise jätan ostmata
Möödunud nädalal analüüsin mitut minu radaril olevat aktsiat ning kuigi Nvidia ostu sain juba ära tehtud, siis suurest seitsmikust jäi sõelale veel Amazon.
Möödunud nädalal analüüsin mitut minu radaril olevat aktsiat ning kuigi Nvidia ostu sain juba ära tehtud, siis suurest seitsmikust jäi sõelale veel Amazon.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikelinna vinoteek ootab konkurente
Rakvere vinoteek Mullistuudio tegutseb Lääne-Virumaal ainsa omanäolisena. Vinoteegi omanik Maie Urbas tervitaks tihedamat konkurentsi.
Rakvere vinoteek Mullistuudio tegutseb Lääne-Virumaal ainsa omanäolisena. Vinoteegi omanik Maie Urbas tervitaks tihedamat konkurentsi.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Üks Eesti parimaid juhte otsib töötajate palkamisel vau-tunnet
Inimeste palkamisel organisatsiooni mängib rolli tunne, kui pärast vestlust on vau-tunne, siis on hästi, ütles OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Inimeste palkamisel organisatsiooni mängib rolli tunne, kui pärast vestlust on vau-tunne, siis on hästi, ütles OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: Tallinna börsist, parimast juhtimisest ja välistööjõust
Tallinna börs külastas koos noteeritud ettevõtete juhtkondadega teisipäeval Helsingit, et tutvustada end Soome investoritele, ning sellest kohtumisest tuleb juttu ka Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis.
Tallinna börs külastas koos noteeritud ettevõtete juhtkondadega teisipäeval Helsingit, et tutvustada end Soome investoritele, ning sellest kohtumisest tuleb juttu ka Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis.
Selgusid Eesti parima juhi kolm nominenti Kuula üllatuskõnesid
Žürii valis eile välja kolm juhti, kelle seast selgub mai keskel aasta 2024 parim juht. Tänavu on finaalis Miltton New Nordicsi juht Annika Arras, OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo ja Swedbanki juht Olavi Lepp.
Žürii valis eile välja kolm juhti, kelle seast selgub mai keskel aasta 2024 parim juht. Tänavu on finaalis Miltton New Nordicsi juht Annika Arras, OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo ja Swedbanki juht Olavi Lepp.