• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 24.12.01, 00:00

Klient ootab kinnisvarafirmalt usaldusväärsust ja pädevust

Emori korraldatud uuring näitab, et kinnisvarafirma valiku puhul peab klient tähtsaks ka kiiret asjaajamist, üha enam saab määravaks internetilehekülje olemasolu. Samas jätab kinnisvarabüroo teenuste nõudlejat suhteliselt ükskõikseks ettevõtte kontori asukoht.
Ettevõtted peavad kinnisvarafirma valikul oluliseks eelkõige usaldusväärsust. Seda ühest küljest töötajate kompetentsuse ja teisalt kinnisvarafirma majandustegevuse poolelt vaadatuna. Lisaks mainele on määrav tegur teenuste hind ? madalad teenustasud ja paindlik hinnapoliitika mõjutavad ettevõtteid otsustama ühe või teise kinnisvarabüroo kasuks.
Sellised seosed on loogilised, sest kinnisvara valdkond on juba kord suhteliselt suurte riskidega ala, mistõttu kliendid tahavad olla võimalikult kindlad tehingupartnerilt saadud info ja hinna õigsuses.
Eraisikud soovivad kõige rohkem suhelda universaalsete kinnisvarafirmadega, kes pakuvad nn kompleksteenust. Erinevatest teenuseliikidest on nõutavaim kinnisvaraalane konsultatsioon ja investeerimisnõuanded, samuti õigusalased teenused. Vähemtähtsaks peavad küsitluses osalenud inimesed haldus-hooldusteenuse olemasolu kinnisvarafirma tootevalikus. Samas, juriidiliste isikute puhul on enamnõutud teenus kinnisvaraobjektide eksperthindamine, sealjuures ärikliendid peavad oluliseks ka hilisema järelteeninduse ja garantiide pakkumist kinnisvarafirmade poolt.
Kinnisvarafirma valikul saab nii firmade kui eraisikute puhul üha määravamaks kodulehekülje olemasolu internetis. Nii otsib näiteks 64% äriklientidest kinnisvaraalast informatsiooni eelkõige internetist. Lisaks klientide nõudmistele uuris Emor ka suuremate kinnisvarafirmade tuntust avalikkuse seas. Üldjoontes on inimeste teadlikkus kinnisvarafirmadest suhteliselt vilets. Näib, et kõige edukamalt on lobitöö ja enese teadvustamisega hakkama saanud kinnisvarafirma Arco Vara, mille teenustest omas enda arvates head ülevaadet 21% vastanutest. Järgnevad Uus Maa Kinnisvaragrupp (19%), Pindi Kinnisvara (15%) ning Kinnisvaraekspert, Pro Kapital ja Tõnisson Kinnisvara (kõik 12%). Näiteks Uus Maa internetilehekülge teadis 100% vastanutest. Kümnetest väiksematest, peaasjalikult vaid kohalikul turul tegutsevatest kinnisvarafirmadest ei teata aga midagi.
Toodud andmed põhinevad Emori kaubamärkide uuringul, mille käigus küsitleti 2001. aasta augustis erinevate toodete ja teenuste osas 321 ettevõtte juhti.
Iga valdkonna kohta vastas küsimustikule see juht või spetsialist, kes oli konkreetse valdkonnaga kõige enam kursis. Kinnisvarafirmasid käsitleva küsimustiku täitis 81 vastajat. Uuring viidi läbi veebiküsitlust kasutades, kusjuures vastajad leiti eelnevalt telefoni teel. Uuringu valim hõlmas viie ja enama töötajaga firmasid, seega on tulemused esinduslikud antud firmade grupis.
Võrreldes firmade seas läbi viidud küsitluse tulemusi septembris läbi viidud kinnisvarafirmade tuntuse ja maine uuringuga eraisikute seas, saab firmade tuntuse osas välja tuua mõningaid põhimõttelisi erinevusi. Kui äriklientuuri kinnisvarafirmade tuntuse edetabelis domineerivad kompleksseid teenustepakette pakkuvad kinnisvarafirmad, siis eraisikute seas on tuntuse liidrid nii üle Eesti tuntud kui ka regionaalse iseloomuga, peamiselt elamispindadega tegutsevad firmad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele