• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 14.03.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lubaduste aeg

Viimase paari nädala jooksul on valimisvõitlus taas Riigikogu saali jõudnud. Menetlusse on antud üha eelnõusid, mille üks eesmärk on valijaile kniksu ja kraapsu tegemine.
Teisipäeval esitasid Mõõdukad Riigikogule nn maanteepikenduse eelnõu, mis peaks tagama saarte elanikele ja saartel asuvatele ettevõtetele õiglase hinnaga laevaühenduse mandriga. Julgust annab teadmine, et eelnõule on lisaks mõõdukatele Kalev Kotkasele ja Vambo Kaalule alla kirjutanud valitsuspartei Keskerakonna liige Laine Tarvis ja mees, kel laevaliikluse teemad üksipulgi selged ? endine teede- ja sideminister Toivo Jürgenson.
Seda, et üleveo hind ei tohiks olla suurem kui sama pika maanteelõigu läbimiseks tehtavad kulutused, on hiidlased ja saarlased rääkinud mitme valitsuse aegu. Ikka ja jälle on sellest kõrvale laveeritud. Põhjendus igati argine: riigil ei jätku selliseks luksuseks raha.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paar nädalat tagasi esitati taas menetlusse saarte seadus, mille eesmärk on lahendada saarte probleemid. ?Olen veendunud, et meie riigi ja seadusandluse areng on jõudnud tänaseks tasemele, kus võib sisuliselt lahendada saarte probleeme,? ütles eelnõu esitanud Vambo Kaal. Kuidas on selle seaduse menetlemiseks nüüd aeg soodsam kui isamaaliitlaste ja mõõdukate valitsuses olles, seda valija aga ei tea.
Saarte elanikke on valimiste eel ennegi meelitatud. Aga ega valija lase end lõpmatuseni lollitada. Kui eelnõu esitajad (mõõdukad ja isamaaliitlased) ei suutnud oma praegusi taotlusi võimul olles teostada, on neil seda vastasrinnas olles veelgi raskem teha.
Kui maanteepikendus tuleb ning saarte eripära raiutakse seadusesse, pole ühelgi saareelanikul midagi selle vastu, et neid seni Toompeal esindanud seda ka edaspidi teevad. Kui aga tegemist on järjekordse tühikargamisega, tuleb maanteepikendajail suu saartel elavate valijate häältest küll puhtaks pesta.
Autor: Urmas Lauri

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele