• OMX Baltic0,58%308,82
  • OMX Riga−0,07%869,76
  • OMX Tallinn0,68%2 049,63
  • OMX Vilnius−0,04%1 213,1
  • S&P 5000,08%5 963,22
  • DOW 300,33%42 797,19
  • Nasdaq −0,04%19 203,69
  • FTSE 1000,17%8 699,31
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,43
  • OMX Baltic0,58%308,82
  • OMX Riga−0,07%869,76
  • OMX Tallinn0,68%2 049,63
  • OMX Vilnius−0,04%1 213,1
  • S&P 5000,08%5 963,22
  • DOW 300,33%42 797,19
  • Nasdaq −0,04%19 203,69
  • FTSE 1000,17%8 699,31
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,43
  • 15.03.02, 08:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Jostov paneks töötud kaevurid tunnelit ehitama

Eesti Põlevkivi juht Mati Jostov pakub alternatiivina mandri ja Saaremaa vahelisele sillale tunneli ehitamist, mis tema hinnangul oleks odavam ning annaks leiba Ida-Virumaal tööta jäänud kaevuritele, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Maailmapraktika näitab, et tunneli ehitamine oleks odavam kui sild, tunnel on ka märkamatu ega riku ilusat merevaadet ära,? põhjendas ta ettepanekut. Jostov toonitas, et tegu on lihtsalt visiooniga. ?Ma ei usu, et see väga suurt populaarsust koguks, sest inimesed usaldavad silda rohkem kui tunnelit,? nentis ta siiski, ?tunnelis tekib paljudel klaustrofoobia.?
Jostovi sõnul on Eestis olemas tööjõud tunneli ehitamiseks. ?Kolm aastat tagasi töötas Eesti Põlevkivis 7500 inimest, praegu töötab 5000. Paljud on pensionile läinud, paljud ehk professiooni kaotanud, aga tuhatkonna inimese hulgast peaks saama valida küll,? rääkis ta.
Kuna kaevurid saaksid tööle hakata kahest suunast ning on harjunud töötama kolmes vahetuses ööpäevaringselt, ei võtaks tunneli ehitus väga kaua aega.
Eesti Põlevkivi juht arvab, et tunneli läbinduse saab valmis aastaga, rajatiste ja sisu ehitamine võtaks lisaks kaks aastat. ?Kõik sõltub muidugi sellest, milline on projekt, kui lai tunnel tuleb, mitmerealine,? arutles ta. ?Täpsemaid kalkulatsioone ma praegu teinud ei ole.? Jostovi väitel räägivad tunneli kasuks ka Läänemere paekivid, mis koormusele hästi vastu peavad.
Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul on tunnelil oma head küljed ning seda ideed pole maha maetud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele