• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,01%8 823,96
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,01%8 823,96
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • 05.04.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti kasu tax-free kaubandusest

On raske hinnata laevadel toimuva maksuvaba kaubanduse kasu Eesti majandusele, kui see majandus toimib nii HÄSTI, et meid võidakse kutsuda sõbralike Euroopa riikide perre. Tundub, et praegune majandusedu on saabunud justkui iseenesest. Ilmselt tajume teatud muutuste (näiteks laevadel maksuvaba kaubanduse lõpetamine) mõju alles pärast nende toimumist.
Proovin leida need valdkonnad, mida maksuvaba kaubanduse olemasolu puudutab. Tänu laevaühendusele on kauba ja inimeste liikumine Eesti ja Soome vahel väga hõlbus. Suvisel kõrghooajal väljub Helsingisse laev üle 20 korra päevas. Enamik Eestisse saabuvaid turiste tuleb tänapäeval laevadega. Laevadelt saabuvad turistid sadama kaudu peamiselt Tallinnasse, kuid on juba alanud ka väljaspool pealinna asuva Eesti avastamine. Sadama- ja veeteedetasud on riigieelarvele üks kindel sissetulekuallikas.
Eestisse jõudes hakkab turist kasutama erinevaid teenuseid ning jätab siia suuri rahasummasid, alustades taksodest ja bussidest kuni ooperi ja teatrietendusteni välja. Leidub suhteliselt vähe teenuseid, mida turistid Eestis ei kasuta. Rääkimata muidugi kaubandusest, mis ilmselt peab ennast ära tasuma, sest Tallinnasse kerkib kaubanduskeskusi nagu seeni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

On toodud erinevaid arve, kuid selge on, et turistide poolt kasutatav transport ning ka muu teenindussfäär annab tööd kümnetele tuhandetele Eesti inimestele. Riigieelarvesse laekuvate maksude hulk sõltub ju töötajate sissetulekutest. Juhul kui turistide jaoks muutuvad Eestisse saabumise tingimused kehvemaks kui praegu, siis toob see kaasa ka muudatused eelnimetatud valdkondades.
Laevad sõidavad Läänemerel praegu ja jätkavad sõitmist ka siis, kui Eesti kuulub ELi. Küsimus on ainult, missugustel liinidel laevad sõidavad ning mitmed neist siis ka Tallinna külastavad.
Autor: Andres Hunt

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele