Pileteid samuti internetis müüa sooviv Estonian Air lükkas süsteemi rakendamise suurte kulutuste tõttu tulevikku.
Finnair pakub elektroonilist piletimüüki selle aasta algusest. Enne Eestisse jõudmist on uut broneerimissüsteemi kasutatud Soomes ja Rootsis.
Peatselt on ka majandusraskustes oleval SASil kavas käivitada elektrooniline piletisüsteem. SAS Eesti esinduse juhi Katrin Luhaääre sõnul on kontsernil plaanis katsetada uut kaardisüsteemi esmalt Skandinaavia riikides. ?Hiljem, kui uus projekt ennast igati tõestanud, jõuab see ka Eesti turule,? lausus Luhaäär.
Elektrooniline piletisüsteem on Estonian Airi asepresidendi Erki Urva sõnul väga kulukas. Selle aastanumbri sees Estonian Air tema kinnitusel nii suurt väljaminekut teha ei kavatse.
?Muidugi, tegemist on projektiga, kus pikapeale tasuvad kulutused ennast ära. Kuid see eeldab peale raha veel vastava infrastruktuuri olemasolu sihtpunktides, kuhu teenuse pakkuja lendab,? lisas Urva.
Internetis piletite müük võimaldab kliendil lennupileti reserveerida ilma reisibüroosse minemata. Selleks peab kasutajal olema krediitkaart. Internetis tuleb täita taotlus ja märkida krediitkaardi number. Sellega on pilet broneeritud.
Kolme suurema lennukompanii reisisihtkohtades uuendusi lähima poole aasta jooksul oodata ei ole. Tasapisi on taastatud eelmise aasta USA terroriakti tagajärjel mahavõetud lennud. Nüüdseks on katastroofi mõju seljataga ja reisijate arv on võrreldav eelmise aasta sama ajaga.
Finnairi Eesti esinduse müügijuht Ilona Kbejan kinnitas, et 2002. aasta esimeses kvartalis ei ole lendude täituvus vähenenud.
SASi Eesti esinduse müügijuht Katrin Luhaäär tõi välja 5protsendilise erinevuse selle ja eelmise aasta näitajate vahel.
Erki Urva sõnul oli Estonian Airi lendude keskmine täituvus 2002. aasta I kvartalis oli 48,9%. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on see arv 3,6% suurem.